اتحادیه اروپا ۸ فرد و نهاد ایرانی را تحریم کرد +اسامی

کشورهای اتحادیه اروپا بر سر موضوع ادعایی ارائه تسلیحات ایران به روسیه، موقتا درباره اعمال تحریم علیه هشت فرد و نهاد ایرانی به توافق رسیدند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی درباره جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا، مدعی شد بروکسل قصد دارد تحریم‌هایی را علیه سه فرمانده ارشد نظامی ایران و شرکت تولیدکننده پهپادهای ایرانی که ادعا می‌شود در حملات روسیه در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعمال کند.

به نقل از فارس، گاردین مدعی شده انتظار می‌رود بر سر پیش‌نویس فهرست تحریم‌ها که به رویت این روزنامه رسیده، در چند روز آینده توافق شود. طبق این گزارش، تحریم‌های اتحادیه اروپا «صنایع هوایی شاهد» را هدف قرار می‌دهد. مقامات اتحادیه اروپا ادعا کرده‌اند این شرکت با نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارد و مسئول طراحی و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین است.

به نوشته گاردین، اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد سه چهره نظامی ارشد از جمله سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که به گفته مقام‌های اروپایی، نقش اساسی در همکاری دفاعی ایران با روسیه ایفا می‌کند را تحریم کند.

این مطالب را هم ببینید:

بر اساس این گزارش، «این فهرست همچنین ژنرال (سردار) سید حجت‌الله قریشی مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سرتیپ سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی نیروی هوا‌فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل می‌شود». در این گزارش ادعا شده قریشی مسئول مذاکره بر سر قرارداد تامین با روسیه بوده است و آقاجانی هم در فهرست اتحادیه اروپا به عنوان «مهره اصلی برنامه پهپادی ایران» توصیف شده است.

طبق این گزارش، فهرست نهایی باید قبل از اجرایی شدن مورد تایید دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار بگیرد. به اذعان گاردین، تحریم‌های اتحادیه اروپا عمدتا نمادین است و طبق آن‌ها، ورود افراد به کشورهای عضو این بلوک ممنوع و هر گونه دارایی آن‌ها در این اتحادیه مسدود می‌شود.

پیش‌تر، سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شده بود بروکسل شواهد کافی برای تحریم ایران به دلیل آنچه وی «ارسال پهپاد به روسیه» خواند را در اختیار دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.