افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق برای معلمان در راه است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید طبق متناسب‌سازی و رتبه‌بندی خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا منادی سفیدان صبح امروز در نشست تخصصی کمیسیون اعضای آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی واقع در دانشگاه شمال آمل که به منظور بررسی مشکلات آموزش عالی کشور نشستی برگزار شد، از افزایش ۱۵ درصدی حقوق اساتید وزارت علوم خبر داد و اظهار کرد: در اجرای طرح متناسب‎سازی این افزایش حقوق اساتید در آخرین جلسه کمیسیون تصویب و برداشتن سقف اقدامات سازنده انجام شد.

به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه برای کارکنان کل کشور تصمیم بر افزایش یک میلیونی حقوق، ۵۰ درصد حق عائله‌مندی و ۱۰۰ درصد حق اولاد شده است، افزود: همچنین در امر برای بازنشستگان پنج درصد افزایش حقوق به همراه افزایش ۹۰۰ هزار تومان بندپی حقوق و ۲۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی مصوب شد.

منادی سفیدان از انجام بررسی قانون عدالت آموزشی برای وزارت بهداشت و درمان قانون در مجلس عنوان و مطرح کرد: برای پزشکان عمومی و متخصصان در مناطق محروم نیز به جای سه برابری خدمت این میزان به ۱.۷ برابر خدمت کاهش یافت و اصلاح‌هایی در زمینه دریافتی اساتید وزارت علوم، پیشکسوتان و اساتید مناطق محروم و مسئله بالارفتن از سقف دریافتی انجام شده که در آینده نزدیک با جلسات مختلف ضریب ۱.۸ حقوق اساتید نسبت به تهران حل می‌شود.

این مطالب را هم ببینید:

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه کمیسیون به آموزش استراتژیک است، اظهار داشت: آموزش زنجیره تأمین یکپارچه دارد که از سن بدو تولد باید آغاز شود و تا سن ۶ سالگی با تلاش کمیسیون آموزش و تحقیقات مهدکودک‌ها از سازمان بهزیستی انتزاع شده و به وزارت آموزش و پرورش محول شد.

وی ادامه داد: همچنین سالیان زیاد مهدهای کودک‌‌ از دست آموزش و پرورش خارج بود که خوشایند نبود ولی هم‌اکنون در این بین سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دادیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه با توجه به شکل‌گیری ۱۰۰ ساله آموزش و پرورش به حالت نوین در این یک قرن تحول چندانی جز انقلاب اسلامی و تحلیل ناچیز در محتوا مشاهده نشد و فعالیت‌ها کم بوده است، عنوان کرد: لازم است تا بین معلمان به شکل نومعلم و معلمان ۲۰ سال سابقه تفاوت‎هایی باشد و رتبه رقابتی وجود نداشت که در این زمینه پنج رتبه در نظر گرفته شد تا معلمان براساس تلاش، سابقه و افزایش کیفیت آموزش ارتقا داده شوند و طی پنج سال معلمان با بررسی ۱۳۰ شاخصه به ارتقا برسند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از افزایش ۳.۵ تا ۶ میلیون تومانی حقوق معلمان در فصل جدید طبق متناسب‌سازی و رتبه‌بندی خبر داد و گفت: دو هفته قبل از اتفاقات اخیر با هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت، هر معلم به طور علی‌الحساب حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تومان این مبلغ را دریافت کرد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۷۰ هزار معلم در طرح مهرآفرین طی چند روز آینده از تحول بزرگ برای یک میلیون معلم د کشور پس از یک قرن از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و بیان کرد: در زمینه همسان‌سازی اساتید نیز از اقدامات بزرگ کمیسیون آموزش و تحقیقات برای دانشگاه‌ها بوده تا از خروج تعدادی اساتید به خارج جلوگیری به عمل آید.

منادی سفیدان با تاکید بر اینکه در جهت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری تلاش دانشجویان باید به محصول تبدیل شود همان‌گونه که در دیدار اخیر رهبر انقلاب اسلامی با نخبگان مباحث بسیار مهم در این زمینه مطرح شد، یادآور شد: تاکنون ۸ هزار شرکت دانش بنیان با گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فعالیت دارند در حالی‌که کل بودجه یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است که یک سوم بودجه کشور را فرزندان دانشمندان دانش‌بنیان کشور رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰۰ هزار اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده که ۵۰۰ شرکت دانش بنیان توسط دانشجویان نخبه دانشگاه شریف به میزان ۲ هزار میلیارد تومان فروش و ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.