آمریکا: نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند

ایالات متحده روز پنج‌شنبه ادعا کرد که نظامیان ایران برای کمک به روسیه در کریمه حضور دارند. بر اساس بیانیه کاخ سفید، نیروهای ایرانی برای کمک کردن به روسیه در استفاده از پهپاد‌های «انتحاری» علیه اوکراین، به این منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در جریان یک کنفرانس در کاخ سفید این ادعا را مطرح کرد؛ با این وجود گفت که از تعداد نیروهای ایرانی حاضر در کریمه اطلاعاتی ندارد.

به نقل از انتخاب، آقای کربی همچنین افزود که پرسنل ایرانی حاضر در کریمه، عمدتا در فعالیت‌های آموزشی مشغولند و پشتیبانی‌های فنی ارائه می‌دهند و روس‌ها نیز کار هدایت پهپادها را برعهده دارند و به این ترتیب آسیب قابل توجهی به زیرساخت‌های اوکراین وارد کرده‌اند.

او گفت: «تهران اکنون بطور مستقیم در این جنگ مشارکت دارد و از طریق تهیه سلاح، بر غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی اوکراین تاثیر می‌گذارد. ایالات متحده از همه ابزارها برای اعمال فشار، بازدارندگی و مقابله با اقدامات ایران در تامین مهمات علیه مردم اوکراین استفاده خواهد کرد و ما به اجرای قوی همه تحریم‌های آمریکا علیه تجارت تسلیحات روسیه و ایران ادامه خواهیم داد.»

شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط روسیه اشغال شد. پیش از این غرب ایران را متهم کرده بود که پهپاد و موشک در اختیار روسیه قرار داده است تا از آن در جنگ اوکراین استفاده کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.