واتس‌اپ هم در روسیه، به سرنوشت فیسبوک و اینستاگرام دچار می‌شود؟

یک قانونگذار روسی خواستار ممنوعیت استفاده از واتساپ برای کارمندان دولتی شد.

به گزارش تازه‌نیوز، یک قانونگذار روسی از نهاد‌های دولتی خواست استفاده از پیام رسان واتساپ را متوقف کنند. وزارت صنعت این کشور نیز به دنبال ترویج نرم افزار‌های تولید داخل است و روسیه تلاش می‌کند خود را از فناوری غربی دور کند. شرکت متا، مالک واتساپ در ماه مارس به دلیل فعالیت افراطی در روسیه مجرم شناخته و بعداً به لیست تروریست‌ها و افراط گرایان آژانس نظارت مالی Rosfinmonitoring اضافه شد.

وکیل متا در دادگاه گفته است که متا فعالیت‌های افراطی انجام نمی‌داد و مخالف روسوفوبیا بود.روسیه در ماه مارس فیسبوک و اینستاگرام متا را مسدود کرد و به محدودیت‌های رسانه‌های روسی و برخی پست‌های مجاز توسط کاربران در اوکراین اعتراض کرد.

واتساپ که به طور گسترده در بین روس‌ها استفاده می‌شود، همیشه در دسترس بوده؛ اما آنتون گورلکین، معاون کمیته سیاست اطلاعات پارلمان روسیه، روز چهارشنبه گفت که شخصاً این برنامه را حذف خواهد کرد و ممنوعیت گسترده‌تری را توصیه کرد.

گورلکین در یک پیام رسان جایگزین که در روسیه بسیار محبوب است، نوشت: فکر می‌کنم ضروری است که استفاده از واتساپ برای مقاصد رسمی توسط کارمندان دولتی و شهرداری روسیه ممنوع شود.

مسکو به دنبال تقویت صنعت با معافیت‌های مالیاتی و وام‌های ترجیحی است. واسیلی شپاک، معاون وزیر صنعت و تجارت گفت که جایگاه خالی تولیدکنندگان مخابرات خارجی باید توسط تولیدکنندگان داخلی پر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.