اعتراض به گاف‌های متعدد مجلسی‌ها: آقایان سواد رسانه‌ای را جدی بگیرند!

مسئولان بدانند که گفته‌هاشان شلیک در خلا نیست؛ شاید آنان بر «سبیل مطایبه» شوخی، شوخی حرفی بزنند، اما مردم جدی، جدی می‌گیرند.

به گزارش تازه‌نیوز، غلامرضا بنی‌اسدی در جمهوری اسلامی نوشت: سواد رسانه‌ای برای آحاد مردم، واجب و برای مسئولان محترم از اوجب واجبات است. بار‌ها دیده‌ایم که نه مردم عادی، نه کنشگران که مسئولان محترم هم شکار فضاسازی‌های غیرواقعی می‌شوند.

آخرین نمونه‌اش این‌که یک نماینده بزرگوار مجلس گفته «کریم بنزما چند شب پیش توپ طلا گرفت و از وی درباره اغتشاشات ایران سوال پرسیدند که وی گفت حجاب اصل و اساس اسلام است» بعد هم این جناب نماینده نتیجه گرفته «بنابراین همه ما باید در اظهارات خود دقت کافی کنیم.»

بله ما حتما باید در اظهارات خود دقت کافی کنیم والا گرفتار فضا‌های غیرواقعی خواهیم شد که ما را خاکسترنشین فریب خواهد کرد. ایشان و افرادی از این قبیل خوب است وقتی موضوعی را می‌شنوند یک جست‌وجوی کوتاه در اینترنت داشته باشند تا ببینند این حرف به قواره طرف می‌خورد بعد با شور و شعف نقل کنند و «همباوران» خود را مشعوف نمایند.

مردم که خیلی دقیق‌تر از ما خبر‌ها را رصد می‌کنند. بنده خدایی می‌گفت وقتی آقایان به این راحتی فریب می‌خورند یا دچار اشتباه برداشت می‌شوند، آیا در مسائل مهم و حیاتی کشور مصون خواهند بود؟

این مطالب را هم ببینید:

بگذریم، بحث که فوتبالی شد، یاد خبری افتادم که سال‌های پیش رسانه به رسانه می‌گشت و ماجرای زیدان و سری که به سینه ماتراتزی ایتالیایی کوبید هم مثل این قصه بنزما، برخی محترمین تریبون‌دار را تا آن‌جا برد که کله زدن زیدان را به دفاع از مقدسات ربط دادند و خواستند که مقامات بالای نظام، او را به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کنند!

بعد هم که دلیلِ دعوای آن دو بازیکن معلوم شد، کسی نه عذری خواست و نه برای اصلاح گفته‌هایش به خود زحمت داد. انگار عذرخواهی از کلام نسنجیده تابو شده است برای برخی‌ها حتی اگر کلامشان در تراز تهمت باشد مثل آن آقای نماینده که از حقوق ۳۵۰میلیون تومانی رئیس‌جمهور سابق گفت، اما بعد معلوم شد که قصه، جابه‌جایی صندوق بازنشستگی است و خبر حقوقی چنین از اساس دروغ است. اما گوینده که در واقع تهمت‌زننده بود چنان رفتار کرد که انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته!

اما ذهن مردم، بیابان خالی نیست که خربزه را تا آخر بخورند و اثری از آن نماند. اثر می‌ماند و اولین مابه‌ازایش بی‌اعتمادی به مسئولان است. چیزی که به حکم عقل باید از آن پرهیز کرد. حکم شرع درباره دروغ و تهمت را هم همه می‌دانیم!

مسئولان بدانند که گفته‌هاشان شلیک در خلا نیست؛ شاید آنان بر «سبیل مطایبه»، شوخی، شوخی حرفی بزنند، اما مردم جدی، جدی می‌گیرند. باری، بی سوادِ رسانه‌ای حرف زدن مصداق «گز نکرده، پاره کردن» است. آقایان خود را ملزم کنند به کسب سواد رسانه‌ای و الا گرفتار فریب می‌شوند و کلامشان هم باعث فریب دیگران می‌شود.

۱ نظر
  1. حمید کلباسی

    مداحی که زیاد تپق می زد به دوستش گفت پای منبر بشین و هر جا تپق زدم ؛ سرفه کن . یک روز مداح به منبر رفت و گفت در سوره قاف . . . دوستش ناگهان سرفه کرد! مداح گفت در سوره قیف . . . دوستش دوباره سرفه کرد! مداح گفت ببخشید! در سوره قوف . . . اما دوستش باز هم سرفه کرد! مداح با عصبانیت گفت : سرفه و زهر مار ؛ یا قیف است یا قاف است یا قوف!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.