وضعیت بورس هفته اول آبان/ ریزش ۵٫۲ درصدی شاخص کل

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت بیش از ۵ درصدی داشت و در محدوده یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی رسید و افت بیش از ۵٫۲ درصدی را ثبت کرد.

روز چهارشنبه سنگین‌ترین ریزش بازار رخ داد و شاخص هم‌وزن هم روز چهارشنبه بیش از ۸هزار و ۳۰۰ واحد کاهش یافت تا در این هفته بازدهی منفی ۴.۶ درصدی را ثبت کند. این بدترین عملکرد هفتگی شاخص هم وزن محسوب می‌شود.روند تغییرات شاخص هم وزن در طول روز هم حاکی از فشار فروش بالا در میانه های بازار دارد.

به نقل از تجارت‌نیوز، ارزش معاملات خرد در معاملات چهارشنبه به بیش از ۲هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان رسید که بالاترین میزان از میانه‌های شهریور به حساب می‌آید. البته در این هفته خروج نقدینگی نیز در بازار سرمایه نیز افزایش یافت.

در این هفته شاخص کل هم.وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و افت ۴.۵ درصدی را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس با نزول ۳.۵ درصدی در محدوده ۱۷ هزار و ۲۱۰ واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشت و در مجموع به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس روز شنبه ۲ هزار و ۳۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۲ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲ هزار و ۲۰۵ تومان ارزش معاملات بازار سرمایه در این هفته بود.

البته در این هفته خروج نقدینگی از بازار سرمایه نیز افزایش یافت. روز شنبه ۹۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۱۰ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۶۴ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۹۶ میلیارد تومان و چهارشنبه ۶۹۹ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد.

اما مهم‌تر از سقوط بورس، سقوط اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سهامداران دیگر اعتماد و انگیزه‌ای برای انجام معامله بورسی ندارند و در تلاش‌اند که سرمایه خود را از این بازار خارج کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.