معجزه علم پزشکی؛ دوقلوهایی که در دو رحم جداگانه از یک مادر به دنیا آمدند! +تصاویر

دوقلوهایی که با رنگ پوست متفاوت و در دو رحم جداگانه از یک مادر به دنیا آمدند دنیای علم را متعجب کرده اند.

به گزارش تازه‌نیوز، وقتی پزشکان دو رحم جید باکینگهام را کشف کردند، او می ترسید که هرگز مادر نشود. با این حال، این دختر ۲۵ ساله زمانی که تنها ۱۸ ماه بعد متوجه شد دوقلو باردار است، بسیار خوشحال شد.
لانائه و لاول در رحم جداگانه رشد کرده اند. دوقلو از دو رحم مختلف، پدیده ای نادر است که پزشکان می گویند تنها یک در ۵۰ میلیون احتمال دارد رخ دهد.

تولد دوقلوها از دو رحم جداگانه

اما این تنها جنبه منحصر به فرد دوقلو های خانم باکینگهام از دو رحم مختلف او نیست. لانائه دارای پوست تیره تر و موهای تیره و مجعد است، در حالی که لاول دارای موهای بلوند و پوست روشن تر است.

خانم باکینگهام، اهل ناتینگهام‌شایر، می‌گوید: «گاهی اوقات وقتی بیرون هستیم و مردم در مورد آنها می‌پرسند، باور نمی‌کنند که دوقلو هستند. گاهی اوقات من به آنها عکسی از زمان تولدشان نشان می دهم.»

خانم باکینگهام گفت که چند ماه طول کشید تا تفاوت رنگ پوست واقعی دوقلوها آشکار شود. این رویداد بعید، با احتمال ۱ در  ۵۰۰، در دوقلوهایی دیده می شود که از زوج‌هایی با رنگ پوست متفاوت، متولد می‌شوند.

تولد دوقلوها از دو رحم جداگانه

خانم باکینگهام گفت: «لانائه ابتدا با پا به دنیا آمد و لاول با سر، از همان لحظه می دانستم که آنها متضاد هم خواهند بود. وقتی موهای لانائه شروع به رشد کردند، متوجه شدم که موهای فر و تیره دوست‌داشتنی دارد و لاول موهای بلوند با رنگ پوست روشن‌تری داشت.» دوقلوهای غیر همسان مانند هر خواهر و برادر غیر دوقلوی دیگری به هم شباهت دارند. در این دوقلوها، ۵۰ درصد از ژن ها مشترک است. در حالی که لانائه ژن‌هایی را به ارث برده که پوست او را تیره‌تر کرده است، لاول ژن‌هایی دریافت کرده که او را روشن‌تر کرده.

در طی یک عمل جزئی در فوریه ۲۰۱۴، پزشکان متوجه شدند که خانم باکینگهام دارای دو کانال واژن است که به عنوان سپتوم واژن شناخته می شود و دو رحم یا دیدلفی رحم (uterus didelphys)، دارد. تصور می‌شود که از هر ۳,۰۰۰ زن فقط یک زن با دو رحم متولد می‌شود. مبتلایان ممکن است مانند خانم باکینگهام دو کانال واژن نیز داشته باشند. سقط‌های مکرر، همراه با درد هنگام رابطه جنسی، خونریزی شدید در دوران قاعدگی و زایمان زودرس، نشانه‌ای از این بیماری است.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.