واکنش ایران به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست ضد ایرانی در شورای امنیت

نمایندگی ایران در سازمان ملل به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل با هدف سیاسی حتی به قیمت نقض قوانین بین‌المللی واکنش نشان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیر رسمی شورای امنیت این سازمان در خصوص مسائل داخلی ایران تاکید کرد، با توجه به ریاکاری، استفاده از استاندارد دوگانه و اعمال گزینشی حقوق بشر، ادعاهای آمریکا در حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت می دانیم.

به نقل از ایسنا، نمایندگی کشورمان خاطر نشان کرد: براساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران ، آمریکا متهم ردیف اول اغتشاشات است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل اضافه کرد: ایالات متحده و متحدانش به طور مداوم از چنین بستری (سازمان ملل) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود حتی به قیمت نقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد سوء استفاده کرده‌اند.
شایان ذکر است، خبرگزاری رویترز بخش مربوط به ارزیابی جامعه اطلاعاتی کشورمان از نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر در جوابیه نمایندگی ایران را حذف کرده است.

در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در ارتباط با اتفاقات این روزهای کشورمان، واشنگتن در تلاش است برای آن چه جلوگیری از خاموش شدن آتش اغتشاشات در ایران عنوان شده در یک جلسه غیررسمی شورای امنیت تحولات اخیر ایران را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز ، آمریکا قصد دارد هفته آینده توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف کند.

رویترز با استناد به یادداشتی درباره این جلسه نوشته آمریکا و آلبانی چهارشنبه هفته آینده یک همایش غیررسمی در خصوص این موضوع برگزار خواهند کرد.

در این یادداشت همچنین آمده که این جلسه آن چه سرکوب مستمر زنان و دختر و اعضای گروه‌های قومیتی و مذهبی در ایران خوانده شده را برجسته خواهد کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.