این ۲ اصل، پایه یک رابطه پایدار هستند

بیشتر مردم به دنبال ثبات و امنیت در روابط خود هستند اما تعداد کمی به آن دست می‌یابند.

به گزارش تازه‌نیوز، روابط ایمن، چه ازدواج و چه رابطه دوستانه، عموما با سطح پایین‌تری از استرس، سطوح بالاتر آسایش و توانایی بیشتر برای تبادل نظر پیرامون تفاوت ها و مشکلات همراه است. تعهد و به حداقل رساندن ابراز خشم دو ویژگی روابط عاشقانه و صمیمانه هستند که امنیت و ثبات را تقویت می‌کنند.

در مقابل، روابط ناپایدار و ناامن بده بستانی هستند و با آخرین تعامل خود توصیف می‌شوند. هرگونه ناامیدی یا نارضایتی که اکنون وجود دارد به عنوان یک وضعیت کلی در نظر گرفته می‌شود. احساس دائمیِ قضاوت شدن و عدم توانایی در پیش بینی رفتارهای آینده فرد منجر به سطوح بالای اضطراب و ناامنی می‌شود. روابط پایدار و ایمن با تعهد، وفاداری، قابل پیش بینی بودن و بخشش تقویت می‌شوند. افرادی که در رابطه ایمن هستند سطوح پایین‌تری از اضطراب مرتبط با ثبات رابطه را تجربه می‌کنند؛ جایی که رابطه به جای رویدادهای جداگانه با تاریخچه و الگوهای رفتاری تعریف می‌شود.

تعهد در رابطه

ثبات در روابط زمانی حاصل می‌شود که هر دو طرف متعهد به حل تعارضات و مشکلات با این نگرش هستند که راه حلی پیدا خواهد شد که رابطه را تهدید نخواهد کرد. تعهدی که افراد درون رابطه را بر روی راه حل های مشارکتی در هنگام بروز اختلافات متمرکز نگه می‌دارد.

در سوی دیگر، روابط ناامن عموما شامل تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم مکرر مبنی بر پایان دادن به رابطه هستند. به دلیل ماهیت نامطمئن این روابط، حتی یک مکالمه ساده در مورد محل خرید لوازم مورد نیاز منزل نیز منجر به تهدید شدن هریک از زوجین توسط دیگری می‌شود. آنها هنگام درگیری از یکدیگر انتقاد می‌کنند که این یک رویکرد مشارکتی نیست و در نهایت باعث تفرقه می‌شود.

ابراز خشم در رابطه

ابراز خشم که معمولا به شکل رفتار تهدیدآمیز یا تاختن به طرف مقابل بروز پیدا می‌کند تقریبا همیشه هدف مساله را از بین می‌برد. افراد به‌طور غریزی در هنگام مواجهه با خشم عقب نشینی یا حمله می‌کنند که هر دو این‌ها برای رابطه تفرقه افکن و مخرب هستند. خشم ازجمله معدود احساساتی است که زمانی که ابراز می‌شود دیگری را پس زده و دور می‌کند. غم، شرم، احساس گناه، ترس و غیره همگی باعث نزدیک شدن افراد می‌شوند و باید در روابط عاشقانه بیان شوند.

در رابطه به جای خشم ناشی از آسیب باید دردی که باعث آن شده را بیان کرد. هنگامی که درد برطرف شود، معمولا خشم هم از بین می‌رود. از آنجایی که این تکنیک بستگی به این دارد که طرف مقابل به احساسات شما اهمیت می‌دهد یا نه، تنها در روابط صمیمانه می‌توان از آن استفاده کرد. دو ویژگی اساسی روابط صمیمانه یعنی تعهد و به حداقل رساندن ابراز خشم در صورت تمرین مداوم، ثبات و امنیت روابط صمیمانه شما را بهبود می‌بخشند. برای موثر بودن این امر، هر دو نفر در رابطه باید این ویژگی ها را اعمال کنند. نتیجه‌ این کار می‌تواند زندگیتان را تغییر دهد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.