تهدید شیخ دیاباته برای ستاره‌های پرسپولیس!

درصورتی که یحیی گل محمدی بخواهد از شیخ دیاباته در ترکیب اصلی استفاده کند، یکی از ستاره های این تیم نیمکت نشین خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، شیخ دیاباته مهاجمی که سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را با پیراهن استقلال دارد ، حالا عضوی از پرسپولیس است. شیخ که آخرین خرید تابستانی سرخ پوشان بود، بعد از چند روز تمرین با این تیم دچار مصدومیت شد و چند هفته دور از میادین بود.

به نقل از خبرورزشی، یاغی جدید فوتبال ایران که با سر و صدای فراوان به پرسپولیس آمد، مخالفان زیادی داشت و خیلی ها معتقد بودند این بازیکن هم از آمادگی لازم به دور است و هم زیاد مصدوم می شود. اتفاقی که دقیقا چند روز بعد از قرارداد با پرسپولیس رخ داد و مصدومیت شیخ بهانه ای شد تا بعضی ها از یحیی گل محمدی و باشگاه پرسپولیس انتقاد کنند.

طلسم بازی نکردن شیخ بالاخره در دیدار مقابل مس رفسنجان شکست و این بازیکن بلندقامت موفق شد برای اولین بار برای تیم جدیدش به میدان برود. دیاباته در انزلی و در جریان پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان فرصت بیشتری بدست آورد و در دیدار پنجشنبه مقابل مس کرمان هم از ابتدای نیمه دوم جانشین کمال کامیابی نیا شد.

با ورود شیخ به بازی ، پرسپولیس با دو مهاجم تخصصی یعنی لوکادیا و دیاباته به کار ادامه داد و روند این تیم هم کاملا تغییر کرد. در نهایت هم دیاباته در دقیقه ۷۴ و روی پاس دیدنی سروش رفیعی موفق شد اولین گلش را با پیراهن پرسپولیس به ثمر برساند و این تیم را به یک ۳ امتیاز فوق العاده ارزشمند خانگی برساند.

آمادگی و گلزنی دیاباته باعث شد تا هواداران پرسپولیس به داشتن یک مهاجم خوب دیگر درکنار لوکادیا امیدوار باشند و از همین حالا هم بعد از گلزنی این بازیکن حسابی برای هواداران استقلال کری خواندند و برای دربی که قرار است بعد از جام جهانی برگزار شود، خط و نشان کشیدند.

با توجه به گلزنی و آمادگی دیاباته و اینکه پرسپولیس با دو مهاجم به مراتب بهتر و خطرناک تر بازی می کند، این سوال مطرح می شود که تصمیم یحیی گل محمدی برای ادامه لیگ چه خواهد بود و آیا قرار است تیم او تغییر سیستم دهد؟

در صورتیکه یحیی همچنان دیاباته را نیمکت نشین کند و روی او به عنوان یک بازیکن جانشین و نیمکت نشین حساب باز کرده باشد، خب پرسپولیس بعد از تعطیلات هم با همان سیستم قبل و با یک مهاجم بازی خواهد کرد. ولی اگر یحیی تصمیم به استفاده از ۲ مهاجم نوک بگیرد و بخواهد دیاباته را کنار لوکادیا در خط حمله به کار بگیرد، آنوقت شرایط فرق خواهد کرد و در آنصورت یکی از ستاره های پرسپولیس نیمکت نشین خواهد شد.

یکی از گزینه های نیمکت نشینی سروش رفیعی خواهد بود که در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل مس کرمان به زیبایی تک گل تیمش را ساخت. گزینه دیگر این است که مانند نیمه دوم بازی مقابل مس کرمان ، سروش یک خط عقب خواهد آمد و در کنار بازیکنی مثل سرلک قرار خواهد گرفت و آنوقت کمال کامیابی نیا و یا سینا اسد بیگی نیمکت نشین خواهند شد.

با توجه به اینکه در بازی با دو مهاجم هم پرسپولیس نیاز به ۲ وینگر رونده و سرعتی دارد، خطری جایگاه سعید صادقی و ترابی را تهدید نمی کند ولی بازیکنانی مثل سروش رفیعی ، کمال کامیابی نیا ، میلاد سرلک و سینا اسدبیگی نفراتی هستند که ممکن است بعد از جام جهانی قرعه نیمکت نشینی به آن ها بیفتد و جای خود را در ترکیب اصلی به شیخ دیاباته بدهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.