ادعای جدید: اکثر دختران در اغتشاشات از خانواده‌های طلاق هستند!

کارشناس حوزه خانواده گفت: در آمارگیری از دختران حاضر در اغتشاشات اخیر به نتیجه رسیدیم که اکثر آنها از خانواده‌های طلاق هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، ایرنا نوشت: انسیه خزعلی در نشست تبیین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه با محوریت بررسی و تبیین بند ۱۵ این سیاست‌ها با موضوع تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان، افزود: در معاونت زنان ریاست جمهوری از روزهای ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب پیگیر اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم و در این راستا نشست‌های مختلفی برگزار و رایزنی‌هایی نیز با مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد.

معاون زنان ریاست جمهوری افزود: به همین منظور اطلاعاتی از مدیران استانی و مشاوران و بخش‌های مختلف در مساله بانوان جمع‌آوری شده است که امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر، کارها و اقدامات را ارتقاء دهیم.

وی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه قرار بود تا ۲۰ درصد کاهش طلاق را داشته باشیم در حالیکه در پایان برنامه ششم، هشت درصد افزایش طلاق داریم.

خزعلی با بیان اینکه مساله آسیب‌زدایی یکی از برنامه‌ها و اهداف معاونت زنان ریاست جمهوری است، اظهار کرد: باید بتوانیم الگوی مناسبی برای زنان در سطح داخلی و نیز معرفی آن در سطح بین‌المللی داشته باشیم و این یکی از کاستی هایی است که با آن مواجه هستیم.

اکثر دختران در اغتشاشات از خانواده‌های طلاق هستند

فرشته روح‌افزا کارشناس حوزه خانواده نیز معتقد است که در موضوع آسیب‌های حوزه اجتماعی باید دقیق تر ورود کرد بنابراین در برنامه هفتم توسعه باید به موضوع تعالی خانواده، ریشه‌ها و چگونگی اجرای آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه یکی از علت‌های طلاق در جامعه پیوست هویت‌بخشی است، افزود: ایجاد فضای سالم برای روابط زن و مرد موضوع مهمی است باید از کلی‌گویی با عناوینی نظیر حمایت از اشتغال خارج شویم موضوع هویت بخشی به خانواده مهم است و در بحث بنیان خانواده و هویت‌بخشی زن و خانواده کمتر پرداخته شده است.

وی افزود: در آمارگیری از دختران حاضر در اغتشاشات اخیر به نتیجه رسیدیم که اکثر آنها از خانواده‌های طلاق هستندما باید آسیب‌پذیری هویتی را در قشرهای مختلف زنان شهری و روستایی در اولویت برنامه هفتم قرار دهیم و این نقطه در سیاست‌های فرهنگی حوزه زنان و خانواده مغفول مانده است‌.

روح‌افزا افزود: در برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی باید موضوعات تحکیم خانواده، ارتقا سرمایه اجتماعی، تربیت فرزندان، جایگاه همسری و مادری مهم باشد.

وی تصریح کرد: مجلس باید به حوزه ساعات کار اشتغال زنان و مادران بپردازد و اینکه زنان نمی توانند همانند مردان به کار بپردازند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که امورات بانوان باید به دست بانوان برگردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.