پشتیبانی نظامی ایران از روسیه؛ اوکراین تهدید کرد!

وزیر خارجه اوکراین با ادعای این‌که ایران علاوه بر پهپادها به روسیه موشک‌ نیز داده است، مدعی شد که موشک‌های روسیه و پهپادهای ایرانی زیرساخت‌های کشورش را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین با تکرار برخی فضاسازی‌ها علیه ایران، گفت که در صورت تداوم پشتیبانی نظامی ایران از روسیه در تهاجم به اوکراین، کی‌یف به‌طور کامل به روابط دیپلماتیک خود با تهران پایان خواهد داد.

به نقل از ایلنا، وی شامگاه دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «العربیه» با ادعای این‌که ایران علاوه بر پهپادها به روسیه موشک‌ نیز داده است،مدعی شد که موشک‌های روسیه و پهپادهای ایرانی زیرساخت‌های کشورش را هدف قرار داده‌اند.

کولبا بدون ارائه هیچ‌گونه سندی، مدعی شد که روسیه چندین روستا را در اوکراین با موشک و پهپادهای ایرانی تخریب کرده است و افزود: «کی‌یف می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ایران پهپاد در اختیار روسیه قرار ندهد».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران به‌دلیل همکاری نظامی با روسیه در جنگ علیه اوکراین مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود.

کولبا مدعی شد: «شواهدی در دست داریم که ایرانی بودن پهپادهای مورد استفاده روسیه در تهاجم به اوکراین را ثابت می‌کند. همچنین اطلاعاتی در دست داریم که ایران به روسیه موشک ارسال کرده است».

وی همچنین اظهار داشت که روسیه باید آمادگی خود برای مذاکرات صلح را با عقب‌نشینی کردن از خاک اوکراین نشان دهد.

وزیر خارجه اوکراین درباره اقدام مسکو مبنی بر تعلیق توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، نیز گفت که «روسیه باید بازی گرسنه‌کردن ملت‌ها با خروج از توافق غلات را متوقف کند».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.