انتقاد نماینده مجلس از وزیر صمت/ قصه خودرو غصه پردردی است!

نماینده مجلس با بیان این‌که خرید خودرو تبدیل به آرزو برای مردم شده است، گفت: قصه خودرو غصه پردردی است اجازه دهید فرد جدیدی در وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور پیدا کند.

به گزارش تازه‌نیوز، جلال رشیدی کوچی به عنوان موافق استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: آقای فاطمی امین شما فردی پاک و سالم هستید اما شرط پذیرش هر نوع مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر سالم بودن، توان مدیریتی است. به عبارت دقیق‌تر شرط کافی برای وزارت توان مدیریت، برنامه ‌ریزی، شجاعت و ایستادن در برابر مافیای زر و زور و تزویر است.

به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: ابتدا به نظر می‌رسید که شما کفایت و توانمندی لازم برای مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارید اما بعد از چند ماه نقاط ضعف شما مشخص شد که من مشخصا می‌خواهم به موضوع خودرو بپردازم.

رشیدی کوچی با بیان این‌که انتظار ما از دولت فسادستیز و انقلابی ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان به ویژه خودروسازان بود نه این‌که خدایی ناکرده با همراهی با آنها دستوراتشان را اجرا کنند، اظهار کرد: مگر مقام معظم رهبری نفرمود که مردم از خودروسازان ناراحت هستند شما در راستای رفع دغدغه رهبری چه کردید؟ مگر در جلسات مختلف به ویژه جلسه سران قوا نگفتید که اجازه افزایش قیمت خودرو را نداده و در جهت کاهش قیمت تلاش می‌کنیم، پس چه شد؟

وی با اشاره به افزایش قیمت خودرو با ارائه چند مثال گفت: در مهرماه سال گذشته قیمت پژو پارس ۲۸۰ میلیون بود که این میزان در آبان‌ماه امسال به ۴۶۰ میلیون تومان رسید ساینا ۱۶۰ میلیون بود ۲۴۰ میلیون تومان شده است همچنین قیمت پژو ۲۰۷ در مهرماه سال ۱۴۰۰، ۳۷۰ میلیون بود که در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ به ۶۲۰ میلیون تومان رسید؛ خرید خودرو برای مردم به ویژه جوانان تبدیل به آرزوی دست نیافتنی شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از آیین‌نامه واردات خودرو ادامه داد: بسیاری از جوانان دغدغه‌مند و گاها معترض اولین اعتراض‌شان به موضوع معیشت و بعد موضوع خودرو است یکی از آنها می‌گفت که حتی به فرض داشتن کار با حقوق ماهی ۲۰ میلیون تومان بعد از ۱۲ سال نمی‌تواند حتی یک پراید بخرد. چرا در این شرایط آیین‌نامه خودرو را به گونه‌ای تنظیم کردید که خودروی ۸۰ هزار دلاری در داخل کشور به ۷۰۰ هزار دلار به فروش برسد یا قیمت خودروی ۲۴ هزار دلاری با مونتاژ به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود؟ چرا واردات خودرو باز هم در اختیار شرکت‌های خودروسازی داخلی قرار گرفته آیا نمی‌شد با منشاء ارز خارجی واردات خودرو صورت گیرد.

رشیدی کوچی در پایان اظهار کرد: برخی می‌گویند که وزیر نمی‌تواند در برابر این افراد مقابله کند اینها چه کسانی هستند که زور مجلس شورای اسلامی، وزیر و دولت به آنها نمی‌رسد هر چه دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند؛ قصه خودرو غصه پردردی است از نمایندگان مجلس می‌خواهم اجازه دهند فرد جدید و قوی‌تری در وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور پیدا کرده تا این وزارتخانه در مسیر خود حرکت کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.