واکنش رئیس پلیس کره جنوبی به فاجعه هالووین!

رئیس پلیس کره جنوبی در اظهاراتی گفت که نسبت به فاجعه مراسم هالووین “مسئولیت سنگینی” احساس می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، در پی کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر در حادثه مراسم هالووین که در سئول پایتخت کره جنوبی رخ داد، رئیس پلیس این کشور گفته است که در مورد ازدحام جمعیت در محل برگزاری این مراسم “مسئولیت سنگینی” احساس می‌کند. شنبه شب هزاران نفر از شرکت کنندگان در مراسم هالووین که در کلوپی در سئول برگزار شد در کوچه ای به عرض حدود سه متر گرفتار شدند که این حادثه حدود ۱۵۶ کشته و ۱۵۲ مصدوم برجا گذاشت. گفته شده حدود ۳۰ نفر از این افراد دچار مصدومیت شدید شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.

به نقل از ایسنا، “یون هی کیون”، رئیس آژانس پلیس کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: می‌پذیرم که اقدامات لازم برای کنترل جمعیت در محل حادثه “ناکافی” بوده است.همچنین گزارش‌هایی منتشر شده که نشان میدهد تنها ۱۳۷ افسر پلیس برای مدیریت جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری در محل حضور داشته‌اند.

فاجعه هالوین کره

“یون سوک یول”، رئیس جمهور کره جنوبی نیز گفته است که اقدامات لازم برای مدیریت جمعیت (در چنین رویدادهایی) باید بهبود پیدا کند.

وی تاکید کرد: ما باید تدابیر ایمنی چشمگیری برای مدیریت جمعیت نه تنها در این خیابان‌ که این فاجعه عظیم رخ داده است، بلکه در مکان‌های دیگر مانند استادیوم‌ها و سالن‌های کنسرت که جمعیت زیادی در آن جمع می‌شوند، در نظر بگیریم.

به گزارش اسکای نیوز،علت وقوع این فاجعه و زیر دست و پا ماندن افراد در محل برگزاری مراسم هالووین هنوز مشخص نیست، اما پلیس کره جنوبی در حال بررسی ادعاهایی است که حاکی از هل دادن عمدی جمعیت باشد.

همچنین ادعاهایی مطرح شده است که جمعیت عظیمی از مردم برای ملاقات یک سلبریتی که در محل حاضر بوده به کوچه باریک هجوم آورده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.