به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه شرق نوشت: انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان درباره ماجرای اقامت پسرش در کشور کانادا که «گفته بود به کشور بازخواهد گشت و همچنان بعد از هفته‌ها خبری از بازگشت پسرش نیست» گفته است: یک هفته به آنهایی که این دروغ را منتشر کردند مهلت می‌دهم که مطلب کذب خود را اصلاح کنند.

او گفته: طرح مسئله مهاجرت پسرم و اینکه وی شرکت وی‌پی‌ان دارد و فیلترشکن می‌فروشد، دروغ محض است. از برخی کسانی که نسبت دروغ داده‌اند، شکایت کرده‌ام. او به فارس گفته: اصل این شایعه از رسانه‌های معاند منتشر شد و برخی از داخلی‌ها نیز آن را بازنشر کردند. از بعضی از این رسانه‌ها شکایت کرده‌ام و از برخی دیگر هم در شرف شکایت هستم». وی افزود: «از همین‌جا اعلام می‌کنم که یک هفته به آنهایی که این دروغ را منتشر کردند مهلت می‌دهم که مطلب کذب خود را اصلاح کنند. بعد از یک هفته این حق را در پیگیری شکایت یا طرح آن نسبت به سایر افراد و رسانه‌ها محفوظ می‌دارم». فارغ از اینکه این تهدید تا چه میزان اهمیت دارد، باید به خانم خزعلی متذکر شد که فرزندش در کانادا دقیقا در کشوری که به تازگی بسیاری از مسئولان ما را تحریم کرده و روابط دیپلماتیک سرد و حتی خصمانه با جمهوری اسلامی ایران دارد، در حال گذران زندگی و فعالیت اقتصادی است.

معاون امور زنان ریاست‌جمهوری در حالی منکر مهاجرت فرزند خود به کانادا شده که پسرش با وجود وعده بازگشت به وطن همچنان در خارج از کشور است و اطلاعات فعالیت او و زندگی‌اش نشان می‌دهد او در یک سفر توریستی به سر نمی‌برد و با داشتن اقامت «موقت یا دائم که ما هنوز قطعی نمی‌دانیم» ساکن کاناداست و کار می‌کند و مالیات هم می‌دهد و فعلا هم خبری از بازگشت او نیست. بماند که بعد از رسانه‌ای‌شدن این خبر که پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در کانادا زندگی می‌کند، کاربری در توییتر درباره اینکه احسان نوحی‌بزنجانی،‌ فرزند کبری خزعلی،‌ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در آمریکا زندگی می‌کند، افشاگری کرد.

  مهدی خزعلی درباره این خبر گفت: «خبر صحت دارد، نه تنها پسر کبری خانم؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند. پسر انسیه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند، می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد. مسئله من این نیست که چرا این عزیزان یا هر هم‌وطن دیگری به خارج از کشور مهاجرت و زندگی کند، که این حق هر کسی است اما این عزیزان با رانت رفته‌اند و این موفقیت‌ها را به دست آورده‌اند. این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشند اما او در خارج از ایران در زمینه وی‌پی‌ان کار کند. شما نمی‌توانید موافق حجاب، آن هم نه شال و مانتو که فقط چادر باشید اما فرزندان خود را بفرستید در جایی که حجاب آزاد است زندگی کنند». همان زمان هم تصاویر شرکت پسر خزعلی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که ادعای مهدی خزعلی را تأیید می‌کرد. البته انسیه خزعلی در دفاع از انتخاب فرزندش برای زندگی در کانادا در رشته‌توییتی نوشت:

«سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور بازمی‌گردد. اگرچه ایشان متأهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند. بی‌شک… بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش‌بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است».

 بسیاری از ایرانیان موفق در خارج از کشور دل در گرو ایران دارند و سرمایه اجتماعی و علمی بزرگی برای کشور هستند و می‌توان از آنها در کشور استفاده کرد اما در رابطه با فرزندان خارج‌نشین مسئولان که بعضا با سبک زندگی‌ و با شعارها و سخت‌گیری‌های پدران و مادرانشان برای جوانان ایرانی مخالف است نه تنها چنین اتهام‌هایی مطرح نیست که حتی داشتن پرونده جاسوسی و عضویت در گروهک منافقین مانند داستان محکومیت پسر میرسلیم نماینده فعلی مجلس نیز بی‌اهمیت جلوه داده می‌شود. چندی پیش بود که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه سه تا چهار هزار فرزند مدیر میانی در سال‌های گذشته تاکنون در خارج از کشور هستند، گفت: «چه اصراری است فردی مسئول باشد، در حالی که فرزندش در خارج از کشور باشد. یک رقابتی بین مسئولان نیز وجود دارد یعنی نمی‌شود افراد به دنبال تأمین یورو و دلار برای فرزندانشان باشند، اما با صدای بلند استقلال کشور را اعلام کنند».

هاجر چناران نماینده مجلس هم گفته است: «فرزندان ۵۴۰۰ نفر از مسئولان دولت در خارج از کشور هستند. مسئولان ما حقوق و درآمد جمهوری اسلامی را دوست دارند ولی تابعیت کشورهای خارجی را می‌خواهند؛ اگر آمریکا دشمن است فرزندان مسئولان آنجا چه می‌کنند؟». حال که خزعلی تهدید به شکایت کرده بد نیست به دستور صریح رئیس‌جمهور رجوع کند و دلیل اینکه هنوز استعفا نداده را بگوید! چه پسر در کار وی‌پی‌ان باشد چه نباشد، چرا مادر باید در معاونت ریاست‌جمهوری باشد وقتی آسایش و آرامش زندگی فرزندش در کشوری دیگر رقم خورده است.

اواسط شهریورماه مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ اگر فرزند رفت، پدر هم برود! گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب ‌گشت ‌ارشاد‌ باشند». درمورد وضعیت فرزند انسیه خزعلی، قاضی‌پور فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: شعار آقای رئیسی که اگر فرزند یک مسئول از ایران رفته، باید فرد از دولت برود، باید درباره این دست از مسئولان اعمال و ایشان عزل شوند تا یک درس عبرت برای سایرین شود. نادر قاضی‌پور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقامت فرزندان مسئولان در خارج از کشور، گفت:

«اگر حضور فرزندان مسئولان در خارج امر ناپسندی است، پس باید این موضوع برای تمامی افراد لحاظ شود و آن را نباید مختص به یک گروه یا جریان سیاسی خاص دانست». نماینده سابق مردم ارومیه در مجلس با اشاره به موضوع نفوذ و احتمال به‌دام‌افتادن فرزندان مسئولان در خارج از کشور، بیان کرد: «دشمن تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا فرزند خارج‌نشین یک مسئول را در تور اطلاعاتی خود بیندازد و او را خواسته یا ناخواسته تبدیل به یک جاسوس یا عامل ضد کشورش کند». با این حال نه تنها خزعلی تصمیمی برای ترک مسند خود ندارد که مصرانه می‌خواهد از زندگی خارج از کشور فرزندش دفاع کند البته اینکه رئیس‌جمهور چرا برای اجرای دستور صریح خود مصر نیست هم جای سؤال دارد!