پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۱ آبان/ واکنش بورس به افزایش قیمت دلار

معاملات بورس امروز مثبت بود و شاخص توانست رشد حدودا یک درصدی را ثبت کند. با وجود این رشد، معاملات فردای بورس چگونه خواهد بود و آیا افزایش قیمت دلار بر بازار فردا اثر می‌گذارد؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس امروز هم همانند روزهای اخیر صعودی بود. شاخص کل بورس تهران امروز سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه توانست با رشد ۱۰ هزار و ۶۲۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی برسد. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشد بیش از ۴ هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده ۳۶۵ هزار واحدی رسید.

ارزش معاملات بازار سرمایه به دو هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان رسید. همچنین ۱۷۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بورس داشتیم که نسبت به هفته‌ها و روزهای گذشته کمتر بود.

امروز قیمت دلار روند افزایشی به خود گرفت و با قیمت دلار فردایی رکورد بورس شکست. بورس و دلار همواره یک همبستگی قوی دارند و به واسطه همین موضوع انتظار می‌رود که معاملات بورس در روزهای آینده تا حدود زیادی مثبت شود. البته این مثبت بودن تنها به واسطه سیگنال مثبت افزایش قیمت دلار است  و باید در میان مدت و بلند مدت انتظار تغییر وضعیت را داشت. اکنون افزایش قیمت دلار تنها شاخص را می‌تواند مثبت کند و در میان مدت باعث رشد واقعی بازار سرمایه خواهد شد.

این مطالب را هم ببینید:

سیگنال جدید برای بورس

مشاهدات میدانی از نرخ خرید و فروش ارز در بازار آزاد حاکی از شکستن رکورد قیمت دلار فردایی است. طبق اطلاعاتی که در برخی کانال‌های تلگرامی در ظهر روز ۱۰ آبان منتشر شده قیمت دلار فردایی از مرز ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان هم عبور کرده است. این در حالی است که سقف تاریخی پیشین دلار در محدوده ۳۳ هزار و ۵۵۰ تومانی و در تاریخ ۱۱ مهر ۱۴۰۱ به ثبت رسیده بود.

از طرفی رکورد دیگری هم در بازار ارز جابجا شد. حجم معاملات دلار در بازار رسمی امروز ۱۰ آبان ۱۴۰۱ تا لحظه تهیه این گزارش از محدوده ۱۸.۴ میلیون دلار عبور کرده است. این در حالی است که حجم معاملات در بازار توافقی دیروز به رقم بی‌سابقه ۱۸.۳ میلیون دلار رسیده بود اما تا ظهر امروز این رکورد نیز شکسته شد.

افزایش قیمت دلار می‌تواند کمک بسیار زیادی به بورس کند، اگرچه این افزایش قیمت بر اقتصاد کشور تاثیر منفی دارد و مشکلات اساسی پدید می‌آورد. اما به طور کلی افزایش قیمت دلار برای بورس یک سیگنال مثبت به حساب می‌آید و به واسطه آن بازار سرمایه می‌تواند روند نسبتا صعودی را تجربه کند.

درست است که مشکل امروزه بورس نبود، اعتماد است اما سیگنال قوی می‌تواند وضعیت بازار سرمایه را در میان مدت تغییر دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.