ند پرایس: آمریکا هرگز کره شمالی هسته‌ای را به رسمیت نمی‌شناسد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن هرگز کره شمالی را به عنوان کشوری هسته‌ای به رسمیت نشناخته و نمی‌شناسد.

به گزارش تازه‌نیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن هرگز کره شمالی را به عنوان کشوری با تسلیحات هسته‌ای به رسمیت نشناخته و نمی شناسد.

به نقل از تسنیم، وی در جمع خبرنگاران درباره احتمال به رسمیت شناختن کره شمالی به عنوان یک کشور هسته ای اظهار کرد این سیاست ما نیست و ما حتی برای این موضوع پیش بینی نیز نکرده‌ایم.

پرایس افزود: پیونگ یانگ همچنان به آماده سازی خود برای انجام آزمایش های هسته ای ادامه می دهد و این آزمایش ها می تواند در هر نقطه‌ای انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال انجام گفتگوهای مربوط به کنترل سلاح با کره شمالی اظهار کرد هیچ تغییری در سیاست آمریکا ایجاد نشده است. سیاست واشنگتن در مورد کره شمالی، همان سیاست خلع سلاح هسته‌ای این کشور است. اما درهای گفتگو با پیونگ یانگ همچنان بدون پیش شرط باز است.

وی خاطرنشان کرد البته ما می خواهیم بدانیم که کره شمالی در این گفتگوهای جدی و سازنده شرکت می کند. در حال حاضر آنها تمایلی به انجام این کار نداشته‌اند. ما بارها به شکلی شفاف بیان کرده‌ایم که هیچ پیش شرطی برای انجام گفتگو وجود ندارد. به نظر می رسد کره شمالی در موقعیت متفاوتی قرار دارد. اما ما معتقدیم که با شرکت در گفتگو و دیپلماسی می توانیم به هدف نهایی خود که خلع سلاح کامل هسته ای پیونگ یانگ است، دست یابیم.

کره شمالی تاکنون شش آزمایش هسته‌ای را انجام داده که آخرین آزمایش آن در سپتامبر 2017 بود و قرار است در آینده ای نزدیک هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد و این موضوع نگرانی های جهانی را برانگیخته است.

این مطالب را هم ببینید:

این در حالی است که در پی برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی طی 5 سال اخیر، کره شمالی امروز هشدار داد که پاسخی قدرتمند و دنباله دار به این رزمایش خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی، این رزمایش را نوعی تحرک نظامی نسنجیده و بی وقفه توصیف کرد که برای حمله به کره شمالی طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد اگر ایالات متحده همچنان به تهاجمات نظامی خود اصرار بورزد، پیونگ یانگ پاسخی به مراتب قدراتمندانه تر خواهد داد. ما برای دفاع از حاکمیت، امنیت مردم و وحدت منطقه ای در برابر تهدیدهای نظامی خارجی هر اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

نیروی هوایی آمریکا و کره جنوبی از روز گذشته بزرگترین رزمایش هوایی مشترک خود را آغاز کردند.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این رزمایش با نام «طوفان هوشیار» به صورت مشترک با حضور نیروهای کره جنوبی و آمریکا از روز دوشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد و حدود 140 هواپیمای جنگی کره جنوبی و حدود 100 فروند هواپیمای جنگی آمریکا، حدود 1600 پرواز عملیاتی را انجام خواهند داد.

در همین حال، وزارت دفاع کره جنوبی از برگزاری گفتگوهای امنیتی با مقامات آمریکا در روز پنچ شنبه جاری، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره، خبر داد.

چند روز پیش مقامات سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره دادن پاسخی «بی سابقه» به تحرکات هسته‌ای کره شمالی، هشدار داده و اظهار کردند در صورتی که کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد، با پاسخی بی سابقه و قاطعانه مواجه می شود.

اما تنها دو روز بعد از این هشدار جدی، کره شمالی اقدام به شلیک دو موشک بالیستیک کوتاه‌برد به سمت دریا کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز قبلتر هشدار داده بود چنانچه پیونگ‌یانگ اقدام به حمله هسته‌ای به آمریکا کند حکومت کیم جونگ اون ساقط خواهد شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در اقیانوس آرام نیز در واکنش به این پرتاب موشکی گفت: این پرتاب‌ها تأثیر بی‌ثبات‌کننده‌ای بر برنامه‌های موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای غیرقانونی کره شمالی خواهد داشت.

سئول و واشنگتن بارها هشدار داده اند که پیونگ یانگ به آزمایش یک بمب اتمی برای نخستین بار از سال 2017 ، نزدیک شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.