درخواست مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن علیه ایران

یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۷ عضو مجلس نمایندگان، حمایت وزارت خارجه آمریکا از تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر درباره ایران را خواستار شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، هفده نفر از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواسته‌اند از درخواست برای جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی آنچه «نقض حقوق بشر در ایران از جمله سرکوب اعتراضات سراسری و نقض گسترده‌تر حقوق زنان» ادعا شده، حمایت کند.

به نقل از فارس، رسانه صهیونیستی «جوییش اینسایدر» نوشته است: کتی منینگ و جو ویلسون اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ۱۵ همکار خود را در اعلامیه‌ای هدایت کردند که قرار است امروز پنجشنبه برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و لیندا توماس گرینفیلد نماینده این کشور در سازمان ملل فرستاده شود و در آن از آمریکا، سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواسته شده در همکاری با یکدیگر «نقض جدی حقوق بشر در ایران» را روشن کنند.

این قانونگذاران آمریکایی در ادامه ادعای خود افزودند «یک جلسه اختصاصی ویژه که شورا (شورای حقوق بشر سازمان ملل) برای سایر موارد اضطراری حقوق بشر تشکیل داده اما هنوز برای ایران انجام نداده، می‌تواند اطلاعات مستقل و گزارش‌ها درباره نقض جدی حقوق بشر در ایران را جمع‌آوری کند و تخلفات نیروهای امنیتی را برجسته نماید».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.