ماجرای حضور یک زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان چه بود؟ +تصاویر

یکی از حواشی راهپیمایی ۱۳ آبان امسال که روز جمعه برگزار شد، انتشار تصاویری از یک زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان بود.

به گزارش تازه‌نیوز، تصاویر حضور زن بی‌حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال که توسط آرشیده شاهنگی، عکاس خبرگزاری مهر ثبت و روز جمعه در صفحه ی اینستاگرام او منتشر شد، طی روزهای گذشته واکنش های زیادی را به دنبال داشته و سوژه ی بحث و جدل کاربران شبکه های اجتماعی بوده است. آرشیده شاهنگی در اینستاگرام خود توضیحی درباره ی این تصاویر ارائه نکرده و تنها به ذکر این نکته که در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال ثبت شده اند، بسنده کرده است.

حضور زن بی حجاب در راهپیمایی

حضور زن بی حجاب در راهپیمایی

اما واکنش ها به این تصاویر در فضای مجازی متفاوت بوده و گمانه زنی های مختلفی درباره ی پشت پرده ی این اتفاق صورت گرفته است. برخی کاربران معتقدند این زن به صورت خودجوش، در مخالفت با حجاب و در حرکتی اعتراضی تصمیم به حضور در میان شرکت کنندگان راهپیمایی ۱۳ آبان گرفته است. با این حال، این تصاویر با استقبال برخی گروه های موسوم به «ارزشی» نیز مواجه شده و آن ها این اتفاق را سندی بر مدارای نظام و پرهیز حکومت از برخورد جدی در مواجهه با مخالفان حجاب دانسته اند.

استقبال ارزشی ها از زن بی‌حجاب در راه‌پیمایی

 

به دنبال بالا گرفتن بحث ها درباره ی پشت پرده ی این تصاویر جنجال برانگیز، روزنامه هفت صبح به نقل از یک شاهد عینی روایتی از آنچه در لحظات حضور این زن حجاب در راهپیمایی ۱۳ آبان رخ داده بود را منتشر کرده است.

روزنامه هفت صبح دراین باره نوشته است:

عکسی که آرشیده شاهنگی عکاس خبرگزاری مهر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، از ظهر جمعه به پربحث‌ترین موضوع روز تبدیل شده است. یک زن بی‌حجاب در میان تظاهرکنندگان روز ۱۳ آبان ماه. این عکس به خودی خود انقدر عجیب است که بعضی‌ها آن را غیرواقعی، فتوشاپ و ساختگی می‌دانند و بعضی‌ها می‌گویند حتما داستان خاصی پشت آن است.

اما داستان آن را یکی از کسانی که در این مراسم بوده برای ما تعریف کرده. این عکس درست روبه‌روی سفارت ســابق آمریکا کنار مترو طالقانی و توسط یکی از عکاسانی که روی دیوار نسبتا بلند ایستگاه مترو ایستاده بوده ثبت شده. این شاهد عینی به هفت صبح تعریف می‌کند در آن لحظه صدای شاتر دوربین‌ها آنقدر زیاد بوده که متوجه شده باید دنبال یک سوژه خاص در دل شــلوغی و جمعیت بگردد. او می‌گوید: وقتی صدای شــاتر دوربین‌ها را شنیدم فکر کردم یک فرد مشهور را دیده‌اند. همینطور که دنبال سوژه عکاس‌ها می‌گشتم متوجه یک شــلوغی عجیب در بین تظاهرات‌کنندگان در قسمت بانوان شدم. دیدم یک خانم بی‌حجاب با موهــای طلایی بین چند خانم با چادر مشکی و خیلی هماهنگ با جریان تظاهرات راه می‌رود.

زن به روبه‌رو نگاه می‌کرد و قدم‌هایش را بلند برمی‌داشــت. «اما عکسی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک صحنه مواجهه را نشان می‌دهد و اینکه چند خانم محجبه با او در حال مجادله‌اند. این شاهد عینی درباره این صحنه می‌گوید: «راستش من از آن‌ها دور بودم و صدای‌شان را نمی‌شنیدم. اما چیزی که من می‌دیدم این بود که بعضی از خانم‌ها وقتی آن خانم بی‌حجاب را می‌دیدند خیلی ناراحت می‌شدند و با او صحبت می‌کردند. او هم همانطور که بین آن‌ها قدم می‌زد جواب آنها را می‌داد. البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه مــی‌داد.»

حداقل چند بار صحنه تذکر خانم‌های محجبه تکرار شــد ولی او زیر بار نمی‌رفت و روســری‌اش را روی سرش نمی‌انداخت. این شاهد عینی حتی از ناراحتی یکی از خانم‌های حاضر در تظاهرات روز ۱۳ آبان می‌گوید که بعد از صحبت با آن خانم بی‌حجاب کنار خیابان می‌نشیند و گریه می‌کند. چند مرد در بین تظاهرات‌کنندگان هم وقتی آن خانم را بدون حجاب دیده بودند به سمت او رفته بودند. این شاهد عینی در این باره می‌گوید: «چند مرد هم به او تذکر دادند که روسری‌اش را سرش کند ولی چیزی که من دیدم این بود که نیروی انتظامی آن چند مرد را از صحنه دور کرد. نیروی انتظامی اجازه نمی‌داد نظم تظاهرات خراب شود. آن خانم هم خیلی در تظاهرات نماند. بعد از چند قدم که از سفارت آمریکا دور شدیم از بین جمعیت بیرون آمد و دیگر او را ندیدم.»

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.