یارانه خریداران دلار قطع می‌شود؟

در معاملات یکشنبه قیمت دلار کانال ۳۶ را از دست داد و بازار سکه رنج بود.

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت دلار بازار تهران در روز یکشنبه به زیر کانال ۳۶ رفت، برخی معامله‌گران اعتقاد داشتند این نزول قابل پیش‌بینی بود و بازار یک حرکت اصلاحی زد، اما برخی دیگر اعتقاد دارند دلار در مسیر نزول قرار دارد.

معامله گران برعکس بازار ارز شنا می‌کنند

به اعتقاد آن‌ها بخشی از معامله‌گران عکس بازار شنا می‌کنند، یعنی وقتی همه خریدارند آن‌ها دست به فروش می‌زنند تا از بازارساز رکب نخورند. تقریبا هم تمام متغیر‌های برآوردی از قیمت دلار از نرخ کنونی حمایت می‌کنند.

حرکت بازار ارز به سمت حالت اجاره

حواله درهم با قیمت نقدی در یکشنبه تقریبا تطبیق دارد، نرخ تتر در کانال ۳۵ نوسان داشت. تنها نکته‌ای که در بازار ارز کمی شاخک‌های معامله‌گران آتی را تیز کرد رفتن بازار به وضعیت اجاره بود، در این حالت نرخ نقدی از فردایی بیشتر می‌شود. وقتی بازار در حالت اجاره قرار می‌گیرد، یک مکث اتفاق می‌افتد.

به نقل از اکوایران، معامله‌گران پیشکسوت تصور می‌کنند نیمه دوم هفته کلیدی است، اگر روند دلار نزولی نشود احتیاط‌ها در بازار کمرنگ می‌شود. در بازار یکشنبه معامله‌گران از الگوی چمدان صحبت می‌کردند، الگوی چمدان الگوی ابداعی خود آن‌ها بود و رد پایی در مباحث فنی و بنیادی نداشت.

الگوی چمدانی در بازار ارز

آن‌ها معتقد بودند در بازار همسایه یعنی خیابان منوچهری، خرید ساک و چمدان سیر صعودی گرفته است. از نگاه آن‌ها این رفتار یعنی میزان سفر زیاد شده است و بخشی این سفر‌ها می‌تواند تقاضای ارزی هم به همراه داشته باشد.

حتی برخی از معامله‌گران مدعی بودند فروشنده‌های چمدان به آن‌ها گفته، در این دو هفته مثل شب عید کار کردیم.

این مطالب را هم ببینید:

قیمت سکه رنج شد

نرخ سکه روی ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله می‌شد که نسبت به شنبه رنج بوده است. با از دست رفتن کانال ۳۶ در دلار، حباب سکه هم از دو میلیون پایین آمد و به یک میلیون و هفتصد هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت سکه

تحلیلگران فنی سکه معتقدند که سکه در یک کانال صعودی قرار دارد که یک بار به کف کانال برخورد کرده و از آنجا بالا آمده است، آن‌ها می‌گویند این روند صعودی ادامه دارد تا نرخ به سقف کانال صعودی برخورد کند.

نکته بازار یکشنبه ورود نیروی انتظامی و پراکنده شدن معامله‌گران پس از این اتفاق بود. این ورود هم، در کاهش حجم تقاضا بی‌تاثیر نبود. در سنوات قبل هم که دلار در مرز‌ها یا کانال‌های حساس حرکت می‌کرد نیروی انتظامی به کمک بازارساز می‌آمد و با حضور خودش سعی می‌کرد هیجانات آنی را کنترل کند.

یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای قطع می‌شود

در روز یکشنبه معامله‌گران یک ترس دیگر داشتند، در بازار شایعه شده بود خریداران دلار سهمیه‌ای با خطر قطع یارانه معیشتی مواجه هستند.

صف دلار مقابل صرافی‌ها

رییس کل بانک مرکزی گفته بود که از شنبه فروش ارز آنلاین می‌شود و دیگر نیازی به صف در خیابان فردوسی نیست، اما برخلاف این وعده، در روز یکشنبه هم مقابل صرافی‌های عرضه‌کننده دلار صف بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.