وزیر اقتصاد رئیسی استیضاح می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه مجلس از کلید خوردن طرح سوال از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مجلس خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از طرح سوال از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی خبر داد.

وی افزود: سوال از وزیر اقتصاد تقدیم هیئت رئیسه شده و جهت بررسی به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

به نقل از تسنیم، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره محورهای سوال از وزیر اقتصاد، گفت:علت کاهش شاخص بورس و به تبع آن کاهش ارزش سهام ؟نقش معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه ؟ عدم بازنگری و اصلاح در مقررات بازارگردانی بازار سرمایه ؟عدم رعایت دستورالعمل صادره در خصوص نرخ سود سپرده بین بانکی ؟و همچنین علت اختلاف زیاد قیمت دلار سامانه نیمایی و بازار آزاد؟ از جمله محورهای سوال از وزیر اقتصاد است.

این مطالب را هم ببینید:

خلاصه و مشروح سوال حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده شاهین‌شهر از سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به شرح ذیل است:

خلاصه سوال: علت کاهش شاخص بورس اوراق بهادار برای مدت طولانی که به تبع آن کاهش ارزش سبد سهامداران جز و کاهش ارزش سرمایه شرکت‌ها را در پی داشته چیست؟

شرح سوال: جناب آقای وزیر

همانطور که مستحضرید بازار سرمایه بورس اوراق بهادار یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور است و اصلی‌ترین کارکرد آن هم هدایت نقدینگی و سرمایه‌های بلااستفاده به سمت بخش تولید است که از طریق همین بازار می‌تواند به تامین مالی جهت گسترش و نوسازی خطوط تولید شرکت‌ها اقدام نمود.

ولی متاسفانه در یک سال گذشته نه تنها اینکه پول جدیدی وارد بورس نشده بلکه هر روزه شاهد خروج مبالغ قابل توجهی پول از این بازار بوده و هستیم که خروج این حجم از پول علاوه بر اینکه آسیب جدی به بخش تولید وارد ساخته باعث کاهش ارزش سرمایه سهامداران جزء و همچنین کاهش ارزش سرمایه شرکت‌ها نیز شده است. خروج پول‌های سرگردان باعث اخلال در بازار سکه، دلار، طلا، مسکن و … نیز گردیده است.

لذا ضروریست پاسخ‌های لازم و قانع‌کننده به سوالاتی که توسط فعالان بازار بورس اوراق بهادار مطرح شده و این روزها ناراحت و نگران وضع موجود در بازار سرمایه هستند داده شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.