دستورات عجیب مشاور قالیباف برای سانسور اخبار هسته‌ای!

مرور خاطرات تیم هسته‌ای احمدی‌نژاد توسط یکی از خبرنگاران همراه در سفرهای خارجی، خبرساز شد.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، مهدی خرم‌دل، روزنامه‌نگار در رشته توئیتی در خصوص اظهار نظر مشاور سابق سعید جلیلی که این روزها مشاور راهبردی قالیباف شده و همچنان درباره برجام با قطعیت پیشگویی می‌کند، نوشت:

زمانی که ایشان به همراه آقای جلیلی و دوستان‌شان با پوزیشنی که هنوز نمی‌دانیم به مذاکرات می‌رفتند، هر نقد جدی عملکرد تیم هسته‌ای ایران مساوی با اقدام علیه امنیت ملی بود! یک صفحه فکس می‌فرستادند و ما باید در چارچوب همان یک صفحه می‌نوشتیم.


تحلیل‌های اشتباه‌شان درباره عدم امکان تحریم کامل نفت ایران یا عدم همراهی روسیه و چین در تصویب قطعنامه‌های شورای امنیت در دولت احمدی نژاد، باعث ضربه سنگینی به ملت ایران شد. بنابراین ایران مجبور شد کلی امتیاز دهد تا آثار این تحلیل‌های اشتباه یعنی همان قطعنامه‌ها را رفع کنند

در نهایت به دلیل عدم فهم روابط بین الملل با برزیل و ترکیه بر سر برنامه هسته‌ای توافق کردند که آمریکا گفت اصلاً اینها چه‌کاره‌اند. باید با خود من توافق کنی و فتح الفتوح‌شان که آن موقع ما حق نقدش را نداشتیم، به یک تئاتر ابزورد تبدیل شد.


دست آخر، مدت‌ها قبل از انتخابات، نظام به این نتیجه رسید اینها اصلاً بلد نیستند مذاکره کنند و کنارشان گذاشت. سپس کار را به دیپلمات‌های حرفه‌ای سپرد که با هدایت صالحی مذاکره را به شکل محرمانه در همان زمان دولت احمدی نژاد و البته بدون مداخله موثر او شروع کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.