انجمن اسلامی دانشگاه شریف: ما امروز صدای همکلاسی‌های زندانیمان هستیم!

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف در پی تجمعات امروز این دانشگاه، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی امروز این دانشگاه که در اطلاعیه فراخوان آن دارای مجوز اعلام شده بود، قرائت شد.

در همین ارتباط:

به نقل از جماران، در بخش‌هایی از این بیانیه که با آیه شریفه لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا آغاز شده، آمده است:

اینجا دانشگاه شریف است، محل تحصیل و پژوهش دانشجویان، اساتید و نخبگان کشور، لازم است این را امروز با صدایی رسا اعلام کنیم تا آنانی که این روز ها به اشتباه وارد دانشگاه شده‌اند یا در امور آن دخالت میکنند، بدانند و به کارهای اصلیشان بازگردند و امور دانشگاه را به دانشگاهیان واگذار کنند.

در ادامه بیانیه با نام بردن از پنج تن از دانشجویان این دانشگاه، ابراز عقیده شده که این دانشجویان در چند هفته گذشته به ناحق بازداشت شده اند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف همچنین از یک مدرس دانشکده مدیریت و اقتصاد این دانشگاه به عنوان بازداشت شده ، یاد کرده و خواهان آزادی وی و دانشجویان بازداشتی شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما امروز تنها صدای دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف نیستیم، ما امروز صدای هم کلاسی های زندانیمان در دانشگاه پلی تکنیک، تهران، بهشتی، علامه، فردوسی، اصفهان، شیراز، تبریز، نوشیروانی بابل و سایر دانشجویان زندانی این کشور هستیم. ما عزادار مردم کردستان و سیستان و بلوچستان و شیراز این پاره‌های تن ایران عزیز هستیم.

در ادامه بیانیه با اشاره به 《 ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که سه قطره خون در دانشگاه تهران چکید》و ۱۸ تیر ۷۸ ابراز شده: دلسوزانه میگوییم بازگشت آرامش به دانشگاه امروز در گرو تصمیمات خود شماست، هم‌کلاسی‌های‌مان را آزاد کنید. بیانیه همچنین با مضحک خواندن طرح‌ ممنوع الورودی دانشجویان خواهان جمع کردن آن شده و افزوده است: فضای مناسب برای بیان اعتراض دانشگاهیان فراهم کنید، امور دانشگاه را به خود دانشگاهیان واگذار کنید و مطمئن باشید دانشگاهیان بهتر از هرکس دیگری دلسوز فضای دانشگاه خواهند بود.

در پایان این بیانیه خواسته‌هایی اعلام شده از جمله: آزادی تمام دانشجویان دانشگاه شریف و بسته شدن پرونده آنان، رفع ممنوع الورودی و تمام محدودیت های فراقانونی اعمال شده در این مدت خروج فوری نیروهای لباس شخصی که ادعا شده طی این چند هفته گذشته وارد دانشگاه شدند و فراهم ساختن محیطی امن برای اعتراض دانشجویان./ جماران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.