دست دادن جان کری با شخصی که آمریکا جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای سرش گذاشته! +عکس

جان کری، نماینده دولت بایدن در امور تغییرات اقلیمی، با نیکولاس مادورو، رهبر ونزوئلا دست داد؛ مردی که وزارت دادگستری آمریکا جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای سرش گذاشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، نیکولاس مادورو، رهبر ونزوئلا در مارس ۲۰۲۰ از سوی وزارت دادگستری آمریکا به تروریسم، فساد و قاچاق مواد مخدر متهم شد و ایالات متحده آمریکا. برای «اطلاعاتی که منجر به دستگیری مادورو شود» ۱۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

به نقل از ایسنا، کری که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ در دوره باراک اوباما، وزیر امور خارجه بود، برای کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP۲۷ در تفرجگاه شرم الشیخ مصر بود.

مادورو، یکی از ۹۰ رهبر جهان در این گردهمایی، به کری ۷۸ ساله نزدیک شد و دستش را به سوی او دراز کرد.

آن دو با هم دست دادند و کلمات کوتاهی با هم رد و بدل کردند و کری در یک لحظه انگشتش را تکان داد و لبخند زد. آنها برای بار دوم دست دادند.

این مطالب را هم ببینید:

فیلم این مواجهه در فضای مجازی منتشر شد و حامیان مادورو آن را به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. منتقدان دولت بایدن نیز به آن اشاره کردند و گفتند که این نشان می‌دهد دولت با تروریست‌ها مراوده می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور محیط زیست هنگامی که رئیس جمهور ونزوئلا در جریان نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۷ در قاهره به وی نزدیک شد و دست داد، شوکه و شگفت‌زده شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حدود دو دقیقه وقت گذاشت تا برای خبرنگاران توضیح دهد که چرا جان کری، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور محیط زیست در نشست آب و هوایی سازمان ملل در قاهره با نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا دست داد و چند کلمه‌ای صحبت کرد.

ند پرایس گفت: نیکولاس مادورو جلسه در حال جریان COP۲۷ را برای نزدیک شدن به جان کری قطع کرد. او خیلی کوتاه و مختصر با جان کری در جریان نشست آب و هوایی سازمان ملل صحبت کرد. همان طور که قبلا گفتم، به هیچ وجه این یک دیدار از قبل تعیین شده یا مهم نبود و حتی شخص جان کری نیز شوکه و شگفت‌زده شد.

وی افزود: دیگر رهبران جهان نیز با تعاملات برنامه‌ریزی نشده با مادورو رو به رو شده‌اند.

نشست آب و هوایی سازمان ملل ششم نوامبر (۱۵ آبان) در شهر شرم الشیخ مصر آغاز و تا ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) ادامه خواهد داشت.

با توجه به اینکه جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش قیمت انرژی در سراسر جهان شده است، بایدن مجبور شده است سیاست در مورد ونزوئلا – که بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارد – مورد بازنگری قرار دهد. ماه گذشته، پس از ماه‌ها گفتگوی محرمانه، ونزوئلا هفت آمریکایی را در ازای آزادی دو برادرزاده همسر مادورو که سال‌ها توسط ایالات متحده به دلیل محکومیت‌های قاچاق مواد مخدر زندانی بودند، آزاد کرد. این هفت آمریکایی شامل پنج مدیر نفتی بودند که نزدیک به پنج سال در بازداشت بودند. مادورو امیدوار است که تحریم‌ها برداشته شوند تا بتواند نفت را در بازار آزاد بفروشد.

جایزه آمریکا برای سر مادورو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.