برای اداره تیم ملی از خارج آدم می‌آوریم، ظریف از یک خارجی برای ما کمتر بود؟

یک فعال سیاسی گفت: ظریف به عنوان یک نیروی داخلی و با تجربه رفت و برجام را به ارمغان آورد. چرا باید این برخوردها با او شود ولو اینکه اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد.

به گزارش تازه‌نیوز، برخی مسئولان از ضرورت اصلاحات سخن می‌گویند و گفته می‌شود که باید در شیوه‌های حکمرانی تغییراتی به وجود آید تا از این رهگذر صدای منتقدان و معترضانی که قصد بر هم‌زدن امنیت را هم ندارند، شنیده شود.

مهرداد لاهوتی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «باید درباره اعتراضات بررسی جامعی داشته باشیم و ببینیم مثل همه‌جای دنیا اعتراضات صنفی که به حق است، شنیده می‌شود یا نه. مطالبه یک عده از جوانان این است که بتوانند شغل مناسب داشته باشند، معاششان تأمین شود و بتوانند در موعد مناسب ازدواج کنند. چون اولویت در کشور ما اقتصاد نبوده است، مشکلات انباشه‌ای به وجود آمده است. واقعیت این است که باید اولویت کشور اقتصاد باشد. اگر چنین باشد کشورمان دچار چنین چالش‌هایی نمی‌شد».

به نقل از نامه‌نیوز، او ادامه داد: «اگر همین جمله یعنی اولویت کشور ما اقتصاد باشد را بتوانیم جامه عمل بپوشانیم، بسیاری از مشکلات و بحران‌های اقتصادی و حتی سیاسی و اجتماعی حل می‌شود. ما اکنون ۳۰درصد نفتمان را ارزان می‌فروشیم و نمی‌توانیم پولمان را در دنیا به صورت قانونی جابه‌جا کنیم که اینها ضربه می‌زند. وقتی معیشت مردم حل نشد، مباحث فرهنگی ما هم آسیب دید».

بیشتر بخوانید:

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «یک عده ممکن است اصلا نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشند که بحثشان جداست اما هدف جریان‌های مختلف سیاسی تعالی جمهوری اسلامی است اما راه‌های رسیدن به این هدف متفاوت است. اینها باید در کنار هم قرار بگیرند و دنبال حذف هم نباشند. سرمایه‌های سیاسی اگر در کنار هم قرار بگیرند اتفاقات بسیار خوبی رخ می‌دهد. پس حاکمیت باید بستری فراهم کند که جریان‌های سیاسی کنار هم بنشینند و خود این جریان‌ها هم بپذیرند که نظر اکثریت باید حکمفرما باشد و تحمل و ظرفیت تصمیم‌گیری جمعی را داشته باشند».

لاهوتی در پایان گفت: «برای اداره تیم ملی می‌رویم از خارج آدم می‌آوریم. نمی‌گویم کار غلطی بوده است اما در سیاست خیلی برخوردهای تندی با همین نیروهای داخلی خودمان داریم. ببینید آقای ظریف به عنوان یک نیروی داخلی و با تجربه رفت و برجام را به ارمغان آورد. چرا باید این برخوردها با او شود ولو اینکه اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد. آیا آقای ظریف از یک خارجی برای ما کمتر بود؟ در هر حال باید این روش‌ها کنار گذاشته شود و همه با هم برای ساختن کشور تلاش کنند و این اختلاف نظرها باعث حذف یکدیگر نشود».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.