جزئیات پرداخت کمک معیشت ۱۰۰ هزار تومانی به ۳۰ میلیون ایرانی

دبیر کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی به عنوان کمک هزینه معیشتی علاوه بر یارانه، برای ۳۰ میلیون نفر در مدت ۴ ماه در نظر گرفته شده که به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از میزان، حسین قاسمی  در خصوص بسته‌های حمایتی دولت از مردم در راستای اجرای طرح مدیریت هوشمند سازی محدودیت‌ها اظهار داشت: چنانچه رییس جمهور محترم اشاره کردند، یک مبلغ ۱۰۰ هزار تومانی به عنوان کمک هزینه معیشتی علاوه بر یارانه، برای ۳۰ میلیون نفر در مدت ۴ ماه در نظر گرفته شده که به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.
وی ادامه داد: شاید میزان بسته معیشتی که برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، کفاف مخارج‌شان را ندهد اما با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی دولت و با فشار سنگین تحریم‌های آمریکا، پیش بینی شده تا بتواند بخشی از هزینه‌های جاری خانوارها را در زمان دو هفته تعطیلی تأمین کند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بسته حمایتی دولت از اصناف نیز گفت: در بحث صنوف نیز امتیازات و کمک‌هایی در حوزه مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، عوارض و خدمات پیشنهاداتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا فرستادیم که بخش عمده آن مصوب شده و برای ابلاغ به صنوف به وزارت صمت اعلام شده است.

قاسمی گفت: بسته‌های حمایتی از مشاغل شامل یک سری مساعدت‌های مالی در بخش اظهارنامه‌ها و مباحث ماده ١۶٨ اصناف و روش صدور پروانه‌ها است که در حال اجرایی شدن است که امیدواریم کمکی به صاحبان مشاغل در این ایام کرونایی باشد.

رئیس جمهور روز شنبه اول آذرماه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اقدامات حمایتی و جبرانی دولت برای حمایت از مشاغل گفته بود: از آنجایی که کسب و کار‌ها و فعالیت اقتصادی برای دو هفته تعطیل می‌شود باید در حد امکان مردم را یاری کنیم و در این زمینه مصوبه‌ای داشتیم که  برای حدود ۳۰ میلیون نفر ماهیانه و تا پایان سال ۱۰۰ هزار تومان بلاعوض پرداخت شود  ضمن اینکه برای ۱۰ میلیون خانوار هم وام یک میلیون تومانی با اقساط ۳۰ ماهه پرداخت خواهد شد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.