استعلام کرونا برای مسافران اجباری شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از ممنوعیت ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به مسافران کرونایی خبر داد و گفت: استعلام کرونا برای مسافران اجباری است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صفر صادقی راد، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه سامانه شرکت‌های حمل و نقل عمومی از طریق کد ملی، وضعیت سلامتی مسافران را بررسی می‌کند، اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل عمومی اجازه ندارند قبل از گذشتن دو هفته از تست کرونای متقاضی ، مسافر سوار کنند.

صادقی راد افزود: طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونای همدان، شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری در قرنطینه دو هفته‌ای پیش رو از ارائه خدمات حمل و نقلی به بیماران کرونایی و یا افرادی که مشکوک به کرونا باشند، خودداری خواهند کرد.

او ادامه داد: شناسایی بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا از طریق سامانه سِروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) که بین وزارت بهداشت و شرکت‌های حمل و نقل مسافر برقرار است، عملی می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان یادآور شد: با ارائه کد ملی افراد به سامانه سروا وضعیت سلامت خریدار بلیت از نظر آلودگی به کرونا یا سلامت وی مشخص و در صورت بروز هرگونه علائم بیماری تا پایان قرنطینه از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به فرد مشکوک خودداری می‌شود.

صادقی راد با تاکید بر لزوم اخد استعلام الکترونیکی از سامانه سروا از سوی شرکت‌های حمل و نقل عمومی، ابراز داشت: اگر مسافری تست کرونا داده باشد و کرونا مثبت و یا مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، باید دو هفته از تست بگذرد تا بتواند از وسائط حمل و نقل عمومی استفاده کند.

این مسئول اضافه کرد: شرکت‌های حمل و نقل مسافر و رانندگان اجازه جابجا کردن مسافران در صورت نگذشتن دو هفته از زمان تست آنان را ندارند.

او تأکید کرد: افرادی که قصد دارند با اتوبوس سفر کنند می‌توانند بلیت مورد نظر خود را اینترنتی از شرکت‌های حمل و نقل عمومی تهیه کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.