جبران حقوق خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی از صندوق توسعه

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: در رابطه با حق خانواده‌ها از منظر مسئولیت‌های مدنی و جبران‌های مالی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور پیگیری های لازم را انجام داده و از صندوق توسعه ملی جبران خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت حقوقی فقط مسئولیت ارزیابی خسارات هواپیمای اوکراینی را بر عهده داشت. در رابطه با حق خانواده‌ها از منظر مسئولیت‌های مدنی و جبران‌های مالی، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری پیگیری های لازم را انجام داد. ان شاءالله از صندوق توسعه ملی کمک خواهد شد.

جنیدی عنوان کرد: معاونت حقوقی مسئولیت کیفری و مسئولیت‌های اداری را پیگیری نمی‌کند.

وی در رابطه با ادعای یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با شکایت دولت و رئیس جمهور از برخی نمایندگان، خاطرنشان کرد: فکر عمومی دولت مسأله شکایت نبود. ما معتقدیم جرایم ارتکابی بُعد عمومی دارد و بسیاری از توهین‌ها از طریق فضای مجازی است‌ و جنبه عمومی دارد و پیگیری آن بر عهده دادستان است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور مثل هر شهروند عادی حق دادخواهی دارد. کسی که دادخواهی می‌کند خودش قضاوت نمی کند و تعجب من این است که چرا انقدر مطرح می‌شود که فلانی شکایت کرد. شکایت کند، حق دارد و حق دادخواهی عین قانون اساسی است زیرا شخص ثالث قانونی مسأله را بررسی می‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.