این هدست واقعیت مجازی اگر در بازی بمیرید در واقعیت شما را می‌کشد! +تصاویر

بنیانگذار اوکولوس (Oculus) در حال ساخت و توسعه دستگاهی است که اگر در یک بازی مجازی بمیرید فورا مغزتان را از بین می‌برد.

به گزارش تازه‌نیوز، NerveGear که توسط پالمر لاکی، بنیانگذار ۳۰ ساله اوکولوس، در حال ساخت است، پس از آنکه کاربر در یک بازی مجازی بمیرد، مغز کاربر را از کار می‌اندازد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که او برای یافتن داوطلب به منظور آزمایش آخرین ساخته‌اش که یک هدست VR است که ادعا می‌کند می‌تواند شما را بکشد با مشکل مواجه شود.

جدای از سه ماژول بار الکتریکی انفجاری ترسناکی که به سمت جمجمه کاربر نشانه رفته‌اند، به نظر یک هدست معمولی می‌رسد. طرز کار این هدست به این صورت است که هنگامی که کاربر در حین بازی به‌طور مجازی می‌میرد، ماژول ها به سمت سر او شلیک کرده و بلافاصله  او را بکشند. لاکی می‌گوید ساخت دستگاه کامل نشده و اعتراف کرد که به احتمال زیاد برای گرفتن مجوز برای استفاده از آن مشکل خواهد داشت.

او که شرکت خود، Oculus را در سال ۲۰۱۴ زمانی که تنها ۲۱ سال داشت به مبلغ ۳ میلیارد دلار به متا (Meta) فروخت، در یک پست وبلاگی دستگاه جدیدش را «باورنکردنی» توصیف کرد. لاکی نوشت: «ایده گره زدن زندگی واقعی به آواتار مجازی همیشه مرا مجذوب خود کرده است. در این حالت سطح خطر به حداکثر می‌رسد و مردم وادار می‌شوند اساسا درباره نحوه تعاملشان با دنیای مجازی و بازیکنان درون آن تجدیدنظر کنند.»

او ادامه داد: «گرافیک بالا ممکن است یک بازی را واقعی تر جلوه دهد، اما فقط تهدید با عواقب جدی می‌تواند باعث شود که بازی برایتان واقعی شود. این حوزه ای از مکانیسم بازی های ویدیویی است که تاکنون هرگز کشف نشده است.»

هدست واقعیت مجازیکه اگر در بازی بمیرید شما را می‌کشد۱این دستگاه از مجموعه انیمیشن هنر شمشیرزنی آنلاین (Sword Art Online) و یک بازی واقعیت مجازی به همین نام الهام گرفته شده است که با یک کلاه ایمنی به نام NerveGear قابل دسترسی است که حواس پنجگانه کاربر را از طریق مغز تحریک می‌کند.

در این مجموعه بازیکنان می‌توانند در حالی که کلاه مخصوص را به سر دارند، شخصیت های درون بازی را با ذهن خود تجربه و کنترل کنند. اما وقتی ۱۰ هزار بازیکن برای اولین بار به صورت آنلاین وارد بازی شوند متوجه می‌شوند که نمی‌توانند از سیستم خارج شوند و برداشتن کلاه ایمنی کشنده خواهد بود.

لاکی توضیح می‌دهد: «گیمرها توسط یک دانشمند دیوانه درون یک بازی مرگ‌آور به دام افتاده‌اند که تنها با کامل کردن آن می‌توانند فرار کنند. اگر جان‌هایی که در بازی دارند به صفر برسد مغز توسط امواج فوق العاده قدرتمند مایکروویو بمباران می‌شود که کاربر را می‌کشد. به علاوه اگر کسی در دنیای واقعی NerveGear خود را دستکاری کند باز هم همین اتفاق می‌افتد.»

انیمیشن هنر شمشیرزنی آنلاین

ماژول‌های بار الکتریکی به سنسوری متصل هستند که قادر است نور را تشخیص دهد، ازجمله زمانی که صفحه نمایش با فرکانس خاصی به رنگ قرمز چشمک می‌زند تا مرگ مجازی را نشان دهد. پالمر لاکی که دارایی خالصش ۱.۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود ادعا می‌کند که دستگاهش هنوز در حال توسعه است و تاکنون تنها نیمی از آن را که قادر به کشتن کاربر است کشف کرده و کامل کردن آن سال‌ها طول می‌کشد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.