احتمال مذاکره ایران و آمریکا بر سر برجام از نگاه واعظی

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مذاکرات برجام ‌قبلا انجام شده و مراحل خود را طی کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در جاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دولت آمریکا(ترامپ) خسارت‌های زیادی به روابط بین‌الملل زد از جمله این خسارت‌ها در خاورمیانه بود که فشارهای خیلی شدیدی به ملت ایران وارد کرد. برداشت از دولت بایدن بر اساس اظهاراتی بوده که در کابینه بایدن در آینده قرار است باشند، صورت گرفته و این بر بازار دلار و سکه اثر گذاشته است.

وی درباره طرح الزام دولت به پرداخت یارانه معیشتی از سوی‌مجلس، بیان کرد: اینکه ما بتوانیم از هر فرصتی استفاده کنیم تا مردم و کسبه‌هایی که برای کرونا باید تعطیل باشند و یا به هر دلیل لطمه خوردند ما از هر فرصتی‌ برای جبران این صدمات استفاده می‌کنیم. با مجلس در این زمینه هم‌نظر هستیم تا بتوانیم به مردم کمک بیشتری کنیم. باید با مجلس صحبت کنیم تا محل دقیق منابع مشخص شود. با مسئولان ذی‌ربط صحبت می‌کنیم تا به نتیجه مشخصی برسیم.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور هم‌چنین گفت: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نمی‌گیرد. مذاکرات برجام ‌قبلا انجام شده و مراحل خود را طی کرده است. آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مهم‌ترین شرط ما این است که  تعهدات کشورها باید در برجام برای همه محترم شمرده شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با رهبری، تصریح کرد: قرار شد بر اساس سخنان رهبری و به ویژه موضوع تنظیم بازار، وزیران صمت و جهاد کشاورزی با جدیت بیشتری رو قیمت‌ها و توزیع کالاها نظارت داشته باشند. مخصوصاً در بازار مرغ قرار شده که توزیع کالا به شکلی باشد تا در روزهای آینده تعادل برقرار شود.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره توزیع یارانه کالای اساسی و منابع آن، اظهار کرد: ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا مردمی که الان هم تحت فشار تحریم هستند و هم مشاغلی که برای کرونا یا تعطیل هستند یا از این رخداد لطمه می‌بییند را با بسته‌های حمایتی و معیشتی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: ما در این زمینه با مجلس هم‌نظر هستیم که هرآنچه می‌توانیم منابعش را تامین کنیم برای کمک به مردم اجرایی سازیم اما الان باید با مجلس بیشتر صحبت کنیم تا ببینیم چطور می‌توانیم به تفاهم برسیم و تامین منابع مالی را انجام دهیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.