مشاور رئیس‌جمهور اوکراین خواستار حمله به مراکز تولید و ساخت موشک و پهپاد ایران شد

مشاور رییس جمهوری اوکراین در اظهاراتی خصمانه خواستار بمباران تاسیسات زیربنایی و مراکز تولید و ساخت موشک و پهپاد در داخل خاک ایران شد.

به گزارش تازه‌نیوز، “میخائیلو پودولیاک” مشاور “ولودیمیر زلنسکی” رییس جمهوری اوکراین، در مصاحبه ای با ادعای ارسال موشک ها و پهپادهای ایرانی به روسیه برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین، خواستار بمباران زیرساخت های ایران همچون بنادر و نیز مراکز تولید موشک های بالستیک و پهپاد در داخل خاک ایران شد.

به نقل از عصرایران، پودولیاک در مصاحبه با یک خبرگزاری اوکراینی در ۵ نوامبر (یک هفته پیش) گفت که واکنش (غرب) به ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه نباید محدود به تحریم یا حتی یک تحریم تجاری کامل باشد و افزود: به نظر من واکنش ها به این اقدام ایران نباید صرفا با تحریم و حتی تحریم تجاری کامل باشد. به نظر من می توان حملات خاصی را به مراکز تولید پهپاد، موشک‌های بالستیک و غیره ایران انجام داد.”

او افزود:” ارسال سلاح های ایران به روسیه ادامه خواهد داشت مگر اینکه جهان متمدن! اینجا و هم اکنون شروع به مجازات ایران نکند و این تنها در صورتی امکان پذیر است که استان های ایران را نابود کنیم. به عنوان مثال، بنادر این کشور و مراکز تولید پهپاد آنها را که امروز زیر ساخت های ما را نابود می کنند. ”

دولت ایران ادعاها درباره ارسال پهپادهای خود به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و اخیرا وزیر خارجه ایران اظهار داشته که ایران به دلیل همکاری های نظامی با روسیه مدت ها پیش از جنگ اوکراین پهپادهایی در اختیار مسکو قرار داده و اگر برای تهران اثبات شود که پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین از سوی روسیه مورد استفاده قرار می گیرد، تهران نسبت به این قضیه بی تفاوت نخواهد بود.

این مطالب را هم ببینید:

از سوی دیگر بنا به اظهارات وزیر خارجه ایران، دولت اوکراین حاضر نشده برای بررسی شواهد و مدارک ادعایی این کشور درباره پهپادهای ایرانی، در نشستی در لهستان با حضور مقامات ایرانی شرکت کند و این نشست در لحظات آخر به خاطر فشارهای کشورهای اروپایی و آمریکا به اوکراین، لغو شده است.

دولت روسیه نیز استفاده از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین را رد کرده است.

با این حال دولت اوکراین که خود از بیش از ۴۰ کشور غربی جنگ افزارهای پیشرفته و مجانی دریافت می کند، مدعی است که ایران به خاطر فروش جنگ افزار به روسیه باید مورد مجازات بین المللی قرار گیرد.

زلنسکی نیز روز ۶ نوامبر و یک روز پس از اظهارات خصمانه مشاورش درباره حمله به ایران، پس از گفتگو با رییس کمیسیون اروپا، در اظهاراتی مشابه مدعی شد ایران باید بابت همدستی با روسیه در جنگ اوکراین مجازات شود… اگر سیل کمک تسلیحاتی ایران به ارتش متجاوز روسیه نبود ما اکنون به صلح نزدیک تر بودیم.”

زلنسکی حتی ادعای تایید نشده ارسال موشک های ایرانی به روسیه را مطرح کرده و مدعی شد:” مطمئنا هرکسی که به روسیه در طولانی شدن این جنگ کمک می‌کند، باید مسئولیت عواقب این جنگ را نیز به عهده بگیرد… ما می دانیم که روسیه با “موشک‌های ایرانی” برای “حمله‌های گسترده‌تر به زیرساخت‌های ما” آماده می‌شود. ”

ادعای ارسال موشک های ایرانی به روسیه که از سوی اوکراین و محافلی رسانه ای در غرب مطرح شده، مورد تایید مقامات نظامی آمریکا و ناتو قرار نگرفته و این مقامات گفته اند شواهدی مبنی بر انتقال یا استفاده ارتش روسیه از موشک های ایرانی در جنگ اوکراین در دست نیست.

رسانه ها و محافل سیاسی غربی در حالی روی موضوع همکاری های نظامی و تسلیحاتی ایران و روسیه فضاسازی تبلیغی می کنند، که بر اساس عرف و حقوق بین الملل هیچ کشور فروشنده سلاح متعارفی، مسئول نحوه استفاده از سلاح های فروشی خود از سوی کشور خریدار نیست که در غیر این صورت هم اکنون بسیاری از کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه باید در صف نخست پاسخگویی و مجازات به خاطر استفاده از تسلیحات فروشی آنها در جنگ های مختلف و کشتار مردم بی گناه در جنگ های تجاوزکارانه در چهارگوشه جهان باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.