انتقاد از انسیه خزعلی: چرا فرزند ما پس از آزادی خودکشی می‌کند؟

پروانه سلحشوری گفت: با توجه به اتفاقات اخیر، زنان خط قرمز بوده و هستند. یعنی هرگونه فعالیتی که بخواهد به زنان ارتقا ببخشد، به نحوی خنثی می شود. بنابراین، دولت ها در این زمینه موفق نبودند.

به گزارش تازه‌نیوز، از عمر دولت ابراهیم رئیسی کمتر از ۲۰ ماه می گذرد اما، در این مدت اعضای کابینه او درگیر حواشی و حوادث مختلفی بودند.

به نقل از اقتصادنیوز، یکی از حوادث مهم دولت رئیسی اعتراضات و تجمعات در طی این ماه های اخیر است که از آن به عنوان اعتراضات زنانه نام برده می شود. در این میان، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در گفتگویی با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت:« در این ماجرا باز هم مظلومیت زنان بروز و ظهور یافت. زنان دوباره به ابزاری بدل شدند تا استکبار به مطامع خود برسد. در بسیاری از حرکتها و تبلیغات این ناآرامی‌ها زنان وسیله قرار شدند. طبق آمار تنها ۱۲درصد از دستگیر شدگان در اغتشاشات از خانم‌ها بودند و ۸۸درصد بقیه از مدران بودند ولی می‌بینیم که به غلط این کارها حرکتی زنانه معرفی می‌شود. ولی همه چیز را به نام آنها و باشعار زن زندگی آزادی تمام کردند. این استفاده ابزاری از زن را در بسیاری از امور دیگر هم شاهد هستیم. این یک جنگ همه جانبه شناختی و رسانه‌ای علیه ایران و زن و خانواده ایرانی بود.»

اظهارات او با واکنش هایی از سوی سیاسیون به خصوص زنان سیاستمدار رو به رو شد و برخی معتقد هستند که اظهارنظرهای گاه و بیگاه او در مورد زنان آنقدر نابجاست که شاید عدم حضور خزعلی و خالی بودن جایگاه این معاونت بیشتر به نفع منافع زنان و خانواده باشد.

این مطالب را هم ببینید:

چرا فرزند ما پس از آزادی خودکشی می کند؟

بر همین اساس، پروانه سلحشوری، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به مواضع انسیه خزغلی درباره اعتراضات اخیر گفت: این نشان می دهند ایشان از اتفاقاتی که رخ می دهد، اطلاع چندانی ندارند. ایشان به عنوان کسی که معاونت امور زنان را برعهده دارد، باید حامی بازداشت شدگان باشد. باید حامی زنان و دختران باشد. امروز خواندم یکی از دخترانی که مدتی در بازداشت بوده پس از  آزادی، خودکشی کرده است. چه اتفاقی برای آنان رخ می دهد که فرزند ما پس از آزادی باید خودکشی کند؟

خزعلی وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد

وی ادامه داد: ایشان وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد. کار بسیار مهمی را که خانم خزعلی باید انجام می دادند که هم مجلس و هم معاونت امور زنان آن را به درستی انجام نداند، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تصویب کنند و مانع خشونت برای زنان در فضای عمومی و خصوصی شوند. اما، از انجام همین کار هم تاکنون عاجز بودند.

نماینده اسبق مجلس گفت: این لایجه دستخوش تغییرات جدی هم شده بود و در کارنامه دولت رئیسی و مجلس یازدهم بسیار تاثیرگذار بود. ولی این کار را هم نکردند و در کل دولت عملکردی نداشت که قابل بررسی باشد.

معاونت زنان نه قدرت اجرایی دارد نه بودجه نه استقلال

او با اشاره به کم توجهی معاونت زنان در همه دولت ها، گفت: موضوع این نیست که معاونت زنان نخواهد کاری کند. من خودم شاهد زحمات خانم مولاوردی و خانم ابتکار بودم. اما، معاونت زنان، نه قدرت اجرایی دارد، نه بودجه ای و نه استقلالی.

سلحشوری گفت: از طرف دیگر با توجه به اتفاقات اخیر، زنان خط قرمز بوده و هستند. یعنی هرگونه فعالیتی که بخواهد به زنان ارتقا ببخشد، به نحوی خنثی می شود. بنابراین، دولت ها در این زمینه موفق نبودند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.