جزئیات پخش بازی‌های جام جهانی از تلویزیون/ گزارشگران بازی‌های ایران مشخص شدند

جزئیات پخش بازی‌های جام جهانی از تلویزیون مشخص شد؛ محمدرضا احمدی، پیمان یوسفی و جواد خیابانی سه گزارشگری هستند که سه مسابقه ایران در جام جهانی را گزارش خواهند کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، در سالهای گذشته فوتبالهای اروپایی در لیگهای مختلف، جام های ملتهای قاره ای و جام جهانی و رقابتهای مقدماتی تورنمنت هایی که گفته شد، به صورتهای مختلف پخش می شد که در نهایت منجر به شکایت های بین المللی از صدا و سیما می شد و پرونده های زیادی در این باره در عرصه بین الملل برای صداوسیما تشکیل شده بود و حتی بعضا منجر به جریمه هایی هم می شد. امسال صدا و سیما تصمیم گرفته حق پخش بازیها را با توافق بخرد و برای بینندگان داخل ایران پخش کند. قرار است ویژه برنامه جام جهانی از شبکه ۳ به زودی روی آنتن برود و این برنامه به مدت یکماه میهمان خانه های مردم باشد.

بازی های تیم ملی با بالاترین کیفیت

به نقل از خبرورزشی، بالاخره بعد از چند هفته تلاش و دو روز مذاکره مستقیم، صدا وسیما و مجموعه ” Bin Media Group ”  توافق کردند تا بازی های جام جهانی از صدا و سیما به صورت مستقیم پخش شود. به نظر می رسد صداوسیما برای اولین بار پس از سالها تصمیم گرفته تا حق پخش این مسابقات را خریداری کند و فوتبالدوستان ایرانی می‌توانند سه دیدار تیم ملی در این تورنمنت را با بهترین کیفیت تماشا کنند.

ویژه برنامه شبکه سه برای پوشش جام جهانی؛ آغاز برنامه از جمعه

قرار است ویژه برنامه شبکه سه برای پوشش جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از روز جمعه۲۷ آبان آغاز شود. پیش تولید این برنامه از مدت ها قبل شروع شده و  بخش‌های ویژه‌ای مدنظر قرار دارد که شامل ارتباط مستقیم با اکیپ اعزامی به دوحه، برگزاری مسابقات پیش بینی برای مخاطبان، ارائه اطلاعات حاشیه ای پیرامون جام و… می‌شود.

ساخت استودیو در دوحه

از آنجایی که شبکه‌های تلویزیونی مختلف برای جام جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند، سازمان صداوسیما هزینه زیادی انجام داده تا چند استودیوی اختصاصی در دوحه داشته باشد. با شروع پیش‌تولید و تولید برنامه‌های مختلف، گروهی از صداوسیما به قطر اعزام شدند تا مقدمات ساخت استودیو را فراهم کنند. این استودیوها در دوحه در حال ساخت هستند تا گزارشگران اعزامی بتوانند به شکلی بهتر رویدادها را به تصویر بکشند و از میهمانان حاضر در قطر نیز در برنامه‌های خود استفاده کنند.

میثاقی مجری ثابت؛ احمدی در رفت و آمد

آنطور که شنیدیم در ابتدا قرار بود ، محمد حسین میثاقی برای تهیه گزارش و همچنین مصاحبه با افراد مختلف راهی قطر شود و در استودیویی که شبکه ۳ در دوحه تدارک دیده مسقر شود. بعد از چند روز اما سیاست های برنامه تغییر کرد و میثاقی مجری ثابت استودیوی تهران خواهد بود. همچنین قرار است محمد رضا احمدی هم در روزهایی که در تهران حضور دارد، کنار میثاقی کار اجرا را برعهده داشته باشد و دوباره شاهد این زوج در ویژه برنامه جام جهانی باشیم. احمدی چون وظیفه گزارش بعضی از بازی ها را هم عهده دار است ، با توجه به داشتن باکس گزارش در استادیم های محل برگزاری رقابت ها راهی قطر خواهد شد تا چند دیدار جام جهانی از جمله یکی از بازی های تیم ملی را از دوحه گزارش کند.

اعزام دو گزارشگر جوان به جام جانی

بعد از اینکه حضور میثاقی در قطر منتفی شد و احمدی هم بین تهران و قطر در رفت و آمد خواهد بود، مدیران شبکه ۳ تصمیم گرفتند دو گزارشگر جوان خود را به قطر اعزام کنند تا حواشی رقابت های جام جهانی و گفت و گو ها را پوشش بدهند. به احتمال فراوان بهنام مهدی زاده و احسان خراسانی گزارشگران اعزامی شبکه ۳ به قطر خواهند بود.

انصراف جاودانی از اجرا

یکی از برنامه های مدیران صدا و سیما برای اجرای ویژه برنامه جام جهانی در شبکه ۳، حضور رضا جاودانی مجری با سابقه صدا و سیما به عنوان مجری ثابت در کنار محمد رضا احمدی و یا محمد حسین میثاقی بود. با این حال جاودانی به درخواست مدیران صدا و سیما پاسخ منفی داد و اعلام کرد نمی تواند پیشنهاد اجرا در ویزه برنامه جام جهانی را قبول کند.

حضور میهمانان داخلی و خارجی

شبکه ۳ برنامه مفصلی برای جام جهانی تدارک دیده و قرار است آیتم های ویژه ای در ارتباط با تیم ملی و سایر تیم های حاضر در جام جهانی پخش کند. همچنین این برنامه هر شب میزبان چهره های معروف فوتبال ایران خواهد بود. به غیر از میهمانان داخلی قرار است از طریق اسکایپ ، چهره های مطرح خارجی و فوتبالیست های سرشناسی در برنامه جام ۲۰۲۲ حضور پیدا کنند و در مورد مسائل مختلفی به صحبت بپردازند.

بازی های ایران با ۳ گزارشگر مختلف

از جام جهانی ۹۸ فرانسه صدا و سیما برای دوره هایی که تیم ملی در آن حضور داشت، تصمیم گرفت گزارشگر اختصاصی اعزام کند و آن ها بازی های تیم ملی از ورزگاه محل برگزاری برای بینندگان تلویزیونی گزارش کنند. جواد خیابانی در جام جهانی ۹۸ فرانسه، عادل فردوسی پور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و  مزدک میرزایی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشتند و بازی های تیم ملی را گزارش کردند. میرزایی در جام جهانی برزیل و قبل از دومین بازی تیم ملی مقابل آرژانتین به برزیل رفت ولی به دلیل اینکه صدا و سیما پول باکس گزارشگری را پرداخت نکرده بود، میرزایی مجبور بود با موبایل یک نیمه را برای بینندگان شبکه ۳ گزارش کند. اتفاقی که خیلی زود لو رفت و مسئولان ورزشگاه برای نیمه دوم اجازه گزارش به مزدک را ندادند و عادل فردوسی پور مجبور شد تا از استودیوی تهران کار ادامه گزارش را انجام دهد. در دوره قبلی که در روسیه برگزار شد، قرار بود از بین احمدی و یوسفی یکی راهی روسیه شوند ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازی های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ از تهران و توسط ۳ گزارشگر مختلف گزارش شد. فردوسی پور بازی ایران و مراکش، یوسفی دیدار ایران و پرتغال و خیابانی هم دیدار ایران با اسپانیا را گزارش کردند. در این دوره و با توجه به نزدیکی ایران با قطر ، روابط خوب دو کشور و همچنین خرید پخش بازی ها و دادن باکس گزارشگری اختصاصی به صدا و سیمای ایران ، مدیران تلویزیون تصمیم دارند برای بازی های تیم ملی و همچنین دیدارهای حساس جام جهانی در مراحل بالاتر گزارشگر اختصاصی به قطر اعزام کنند تا بازی ها از داخل ورزشگاه برای مردم گزارش شود. اما گزارشگر بازی های تیم ملی در جام جهانی چه کسانی خواهند بود؟

شنیده های ما حاکی از آن است که محمدرضا احمدی دیدار حساس ایران و انگلیس را از دوحه گزارش خواهد کرد. جواد خیابانی گزارشگر دیدار فوق العاده حساس ایران و آمریکا خواهد بود و از بین پیمان یوسفی و فرشاد محمدی مرام یکی بازی ایران و ولز را گزارش خواهد کرد. محمدی مرام گزارشگر جوان صدا و سیما که بسیار هم خوب گزارش می کند و قطعا خیلی از بازی های حساس جام جهانی را با صدای او خواهید شنید، تا به حال هیچ کدام از دیدارهای داخلی و یا بازی های تیم ملی را گزارش نکرده و به همین دلیل شانس پیمان یوسفی برای گزارش دیدار ایران و ولز بیشتر از او خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.