نماینده مجلس رئیس‌جمهور آذربایجان را تهدید کرد: سخنی بزرگتر از دهان خود گفته!

نماینده تبریز در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور آذربایجان تاکید کرد: اگر قرار به ملحق شدن باشد نخجوان باید به ایران ملحق شود.

به گزارش تازه‌نیوز، فارس نوشت: حمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس امروز در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۲۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت : سخنی با رئیس جمهور آذربایجان دارم، اخیر سخنی بزرگتر از دهان خود گفته است و گفته “سرنوشت تلخ جدایی آذری از آذربایجان” چقدر این رئیس جمهور نسبت به تاریخ بی اطلاع است، دقت کنید آذربایجان از ایران جدا شد و این طور نیست که شما می گویید. این نکته را یادآور می شوم و به خوبی به خاطر بسپارید با این لفاظی ها مشکلی در همسایگی ما ایجاد نکنید که نیازی به لشکرهای محمدرسول الله(ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، لشکرامام حسین(ع)، تنها لشکر عاشورا جواب شما را می دهد.

(نماینده در ادامه به ترکی مطالبی را خطاب به الهام علی اف گفت)اگر بنا باشد کسی ملحق شود باید نخجوان به ایران ملحق شود.

وی همچنین اظهار کرد: از حضور حماسی مردم شریف ایران در سیزده آبان که ۹ دی دیگری در تاریخ ایران آفریدن تقدیر و تشکر می کنم که با حضور میلیونی و حماسی خود اغتشاشات، توطئه ها و فتنه های آمریکا، اسرائیل و عوامل آن را خاموش کردند. حضور حماسی مردم تبریز و آذربایجان در ۱۳ آبان حماسه دیگری بود که همه یک صدا فریاد زدند” آذربایجان اویاختی، انقلابا دایاختی، خامنه‌ای دن آیریلماز”.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به برخی مباحث در حوزه انتخابیه بیان کرد: مردم تبریز و آذربایجان منتظرند که دولت با همت بیشتر و با مدیریت جهادی هر چه زودتر۴ پروژه عمده را به اتمام برسانند. امیدواریم قطار راه آهن میانه به تبریز در دهه فجر به ایستگاه خاوران در تبریز برسد.

وی ادامه داد: انتظار می رود با ترمیم ۷۰۰ متر تونل زاب، روان شدن آب به دریاچه ارومیه و تصفیه‌خانه‌های تبریز و ارومیه مشکل دریاچه ارومیه حل شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: باید آبرسانی به تبریز از رودخانه مرزی ارس بر اساس حقابه آذربایجان انجام شود، با این کار مشکل آب در ۲۰ سال آینده آذربایجان شرقی حل خواهد شد البته در فاینانس این پروژه مشکلی وجود دارد که باید سازمان برنامه مسئله را حل کند. همچنین با دستور نهایی مخبر معاون رئیس جمهور انتظار می رود خط دوم قطار شهری تبریز عملیاتی شود.

وی با اشاره به هفته کتاب، اظهار داشت: از تلاش علمی جامعه کتابداران و نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشکر می کنم، همچنین پیشرفت عجاب آمیز موشکی و آزمایش موشک های فراصوتی و ابر صوت تبریک می گویم که این اقتدار نظام اسلامی را نشان داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اینجا سخنی با جوانان عزیز، دانشجویان و دانش آموزان دارم در هیچ دوره ای از تاریخ ایران این میزان عظمت و شکوه را خود ندیده است، تاریخ ۲۵۰ سال گذشته را مرور کنید در حال حاضر ایران در هندسه قدرت جهانی یک ضلع قوی و یک نقش آفرین موثر است که رهبر عزیز انقلاب هم فرمودند به جایگاه برجسته ایران در قدرت نظم نوین جهانی فکر کنید. در چهل و اندی سال گذشته شاهد مخالفت ها، تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی بوده ایم اما همچنان این ملت با اقتدار به راه خود ادامه می دهد.

میرتاج الدینی تاکید کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی، یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداده ایم در حالی که در تاریخ گذشته پیمان نامه و عهدنامه های ننگینی چون عهدنامه گلستان و ترکمنچای را داریم که ۱۴ ولایت از ایران عزیز جدا شد از جمله باکو، قره باغ، ایروان و مناطق دیگر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.