عامل بمب‌گذاری در ترکیه دستگیر شد/ چند ایرانی کشته شدند؟

در حادثه روز گذشته ترکیه هیچ شهروند ایرانی در بین کشته‌شدگان حضور نداشت. همچنین عاملی که بمب را در خیابان استقلال در منطقه بی‌اوغلو استانبول رها کرده بود دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، روز گذشته یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در محله «تقسیم» در مرکز شهر ترکیه انفجاری رخ داد که منجر به کشته شدن ۶ تن و مجروح شدن ۸۱ نفر شد.

به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، مسئولین ذیربط در بخش کنسولی وزارت امور خارجه ترکیه از نبود هیچ یک از شهروندان ایرانی در بین کشته‌شدگان انفجار استانبول خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، در پی وقوع انفجار تروریستی در خیابان استقلال در مرکز استانبول ترکیه، شش تن کشته و ۸۱ تن زخمی شدند.

ابن انفجاری در مسیر اصلی پیاده‌رو در مرکز شهر استانبول رخ داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اولین واکنش خود به انفجار امروز استانبول اعلام کرد که تروریست‌ها در ترکیه به اهدافشان نخواهند رسید.

وی تأکید کرد که دولت ترکیه در تلاش است تا عاملان این حمله تروریستی شنیع را هر چه زودتر شناسایی و مجازات کند.

اردوغان ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که انفجار در میدان تقسیم تروریستی بوده و یک زن در آن نقش داشته است.

این مطالب را هم ببینید:

عامل انفجار بمب ترکیه دستگیر شد

پلیس ترکیه مردی را به ظن بمب‌گذاری روز یکشنبه که در خیابان استقلال در منطقه بی‌اوغلو استانبول منفجر شده بود، بازداشت کرده است.

سلیمان سویلو، وزیر امور داخلی ترکیه دوشنبه گفت که مردی که بمب را در بی‌اوغلو رها کرده بود توسط اداره امنیت استانبول بازداشت شد. وی تحت بازجویی قرار دارد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از سویلو مدعی شد که تحقیقات نشان می‌دهد حمله تروریستی به سوریه منتهی می‌شود و گروه‌های کردی که توسط آنکارا به‌عنوان تروریست شناخته شده‌اند در آن دخیل هستند.

روز یکشنبه یک انفجار تروییستی در میدان تقسیم استانبول رخ داد که در این حادثه تروریستی ۶ تن کشته و ۸۱ نفر مجروح شده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه خبر داد که ۴۲ نفر از مجروحان حادثه انفجار استانبول همچنان در حال درمان هستند ۵ نفر از آنها به اتاق مراقبت‌های ویژه انتقال یافته و حال دو نفر از آنها نیز وخیم گزارش شده است.

ایران اقدام تروریستی در ترکیه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به حادثه انفجار در خیابان استقلال شهر استانبول ترکیه که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از مردم بی‌گناه شد، گفت: هرگونه اقدام تروریستی که امنیت کشور و ملت ترکیه را هدف قرار دهد، شدیدا محکوم می‌کنیم.

ناصر کنعانی تاکید کرد:‌ در کنار دولت و ملت دوست و برادر جمهوری ترکیه هستیم‌.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور ضمن طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان باختگان و شفای عاجل برای مجروحان، با دولت و ملت ترکیه به‌ویژه خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.