ماجرای هواپیمای آمریکا که پس از ۹۰۰ روز جاسوسی از ایران و سایر کشورها فرود آمد

هواپیمای فضایی X-37B خورشیدی پس از ۹۰۸ روز پرواز به زمین نشست این هواپیمای فضایی خورشیدی ارتش آمریکا اوایل روز شنبه در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد.

به گزارش تازه‌نیوز، فضاپیمای متعلق به ارتش ایالات متحده آمریکا با اسم X-۳۷B پس از مأموریتی رکوردشکن که به مدت حدود ۳۰ ماه طول کشید، بالاخره به زمین بازگشت.

این فضاپیما دیروز در حالی در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد که ۹۰۸ روز پیش از زمین بلند شده بود.

به نقل از اعتمادآنلاین، فضاپیمای X-۳۷B که توسط شرکت بوئینگ ساخته شده است، چند ماژول داشت که برای اولین‌بار در یکی از مأموریت‌های این هواپیما استفاده می‌شدند.

این مطالب را هم ببینید:

بوئینگ X-۳۷B شبیه شاتل فضایی ناسا‌ست، کمی از آن کوچک‌تر بوده و اندازه آن از ابتدا تا انتها به ۸.۸ متر می‌رسد. اندازه شاتل فضایی ۳۷ متر بود و البته خلبان داشت که از دیگر تفاوت‌های X-۳۷B نسبت به شاتل، بی‌سرنشین بودن آن است.

گفتنی است. فضاپیمای X-۳۷B مأموریت‌های محرمانه انجام می‌دهد. یک مسئول هوایی می‌گوید: «از زمان اولین پرتاب X-۳۷B در سال ۲۰۱۰، این فضاپیما رکوردها را زیر‌و‌رو کرده است.» بسیاری از محموله‌های X-۳۷B محرمانه‌ هستند، در نتیجه نیروی فضایی جزئیاتی درباره فعالیت‌های آنها منتشر نمی‌کند و حتی نمی‌دانیم که این مأموریت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.