حمایت دوباره مکرون از اعتراضات در ایران/ هیچ پیشنهادی به احیای برجام کمک نمی‌کند!

رییس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران و حمایت از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران،‌ گفت که فکر نمی‌کند در وضعیت موجود پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هسته‌ای کمک کند.

به گزارش تازه‌‌نیوز، فارس نوشت: امانوئل مکرو۷ن رئیس‌جمهور فرانسه که در روزهای اخیر در حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران کم نگذاشته و پیش‌تر نشان داده بود معنای انقلاب را نمی‌فهمد، در اظهارنظری مشابه مدعی شد «فرزندان انقلاب ایران، در حال انجام انقلاب خود هستند».

مکرون پیش‌تر در سخنرانی خود در نشست «مجمع صلح پاریس» اغتشاشات اخیر در ایران را «انقلاب» خوانده و در اشاره به دیدارش با مسیح علی‌نژاد گفته بود: بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند، تأکید می‌کنم

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با رادیو فرانسه مدعی شد که در حال حاضر هفت شهروند فرانسوی در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

او علاوه بر این گفت که به نظر او، هیچ گونه طرح پیشنهادی جدیدی نمی‌تواند در آینده نزدیک موجب احیای توافق هسته‌ای شود و احتمالا به «چارچوب جدیدی» برای پرداختن به این موضوع لازم خواهد بود.
این مطالب را هم ببینید:
او در پاسخ به این سوال رادیو فرانسه مبنی بر این که آیا فکر ‌می‌کند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی، پس از وقفه‌ای چند ماهه از سر گرفته شود، گفت: من هنوز در این باره بسیار محتاطم. فکر نمی‌کنم هر گونه پیشنهادی که در حال حاضر مطرح شود، (بتواند توافق هسته‌ای را حفظ کند.)
رییس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش درباره اتفاقات اخیر ایران،‌ ادعا کرد که وضعیت سیاسی موجود در داخل ایران که اعتراضاتی در جریان است، وضعیت[پیرامون توافق هسته‌ای] را «تا حد زیادی» تغییر داد و احتمال دست یافتن به توافقی با ایران را «تضعیف کرد.»
او با این وجود،‌ ابراز امیدواری کرد که نشستی بین‌المللی با حضور قدرت‌‎های منطقه از جمله ایران تا پایان سال جاری تشکیل شود.
مکرون با اشاره به اقدامات تحریمی اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت که تحریم‌های بیشتری از سوی اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد شد.
او در گفت‌وگو با رادیو اینتر فرانسه، در این باره بیان کرد: کشورهای متعددی هستیم که در تلاشیم تحریم‌های هدفمند اعمال شوند، به ویژه علیه سپاه پاسداران و افراد این رژیم.
رییس جمهور فرانسه در پاسخ به این که آیا از تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران ایران، اقدامی که به گفته مقامات اروپایی، اتحادیه اروپا در حال بررسی آن بوده است، حمایت می‌کند یا نه، گفت که با تحولات رخ‌داده، این مسئله باید بررسی شود.
به نقل از شبکه العربیه مکرون همچنین مدعی شد که فرزندان انقلاب ایران درحال انجام انقلاب هستند.
وی تاکید کرد که تحریم ها نباید تمام ملت ایران را هدف قرار دهد و بهترین نوع تحریم ها آن است که نزدیکان نظام را هدف قرار دهد.
اظهارات رئیس جمهور فرانسه درحالی است که تحریم های ظالمانه علیه ایران به طور مستقیم زندگی مردم عادی را هدف قرار می‌دهد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.