اخبار مهم برای بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس تهران دیروز دوشنبه کاهش ۶ هزار و ۹۵۶ واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن بورس به محدوده ۳۹۸ هزار تنزل یافت.

ارزش معاملات بازار سرمایه در این روز به ۳ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان رسید. ۶۷۴ میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی از معاملات بازار سرمایه رقم خورد. همچنین ۲۰۷ نماد مثبت و ۴۲۶ نماد منفی در تابلوی معاملات دیروز وجود داشت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، احتمالا روندی سرخ را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز متعادل و گاه منفی شود.

صندوق تثبیت بازار سرمایه برای حمایت از سهام موجود در پرتفوی صندوق‌های با درآمد ثابت اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می‌کند.

به نقل از تجارت‌نیوز، برخی از کارشناسان عقیده دارند که طرح بیمه سهام می‌تواند اعتماد از دست رفته بازار سهام را بازگرداند.

بیشتر بخوانید:

از امروز ۲۴ آبان‌ماه طبق اصلاحیه پیشنهادی سازمان بورس که بعد از تصویب در هیات دولت در اساسنامه صندوق پالایش یکم انجام شد، فعالیت بازارگردانی صندوق پالایش یکم آغاز می‌شود.

چشم‌انداز کلی پیش‌ روی این صندوق‌ قابل معامله با شروع به کار بازارگردان نظم گرفتن معاملات با صدور و ابطال واحدها، افزایش قیمت حداقل تا ارزش ذاتی (NAV) است.

ایران‌خودرو ۳۰ آبان‌ماه ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید را در بورس کالا عرضه می‌کند و با این رویداد ۲۰۷ نیز به جمع خودروهای بورسی می‌پیوندد.

این عرضه و نوع استقبال سرمایه‌گذاران با توجه به تجربه‌های قبلی، می‌تواند به گردش نقدینگی بیشتر و اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه کمک کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.