زلزله در آمازون؛ اخراج هزاران کارمند!

غول اینترنتی آمازون سرگرم برنامه‌ریزی برای اخراج حدود ۱۰ هزار کارمند در موقعیت‌های اداری و فناوری است.

به گزارش تازه‌نیوز، غول اینترنتی آمازون سرگرم برنامه‌ریزی برای اخراج حدود ۱۰ هزار کارمند در موقعیت‌های اداری و فناوری است.

به نقل از ایسنا، این اخراج انبوه که روزنامه نیویورک تایمز پیش‌تر گزارش کرده بود، معادل حدود سه درصد از کارمندان اداری آمازون است. منابع آگاه به رویترز گفتند: شمار دقیق اخراج‌ها ممکن است تغییر کند زیرا واحدهای آمازون سرگرم مرور اولویت‌هایشان هستند.

یک منبع آگاه به رویترز اظهار کرد: این فروشگاه اینترنتی قصد دارد مشاغل را در واحد دستگاه‌های خود که گجت‌های دستیار صوتی الکسا و دوربین‌های امنیتی خانگی را تولید می‌کند و همچنین در واحدهای منابع انسانی و خرده فروشی تعدیل کند. هنوز معلوم نیست آمازون چه زمانی کارمندانش را از این تصمیم مطلع می کند.

این منبع آگاه علت اخراج‌های گسترده در آمازون را فضای اقتصاد کلان نامعلوم پیش روی آمازون و شرکت‌های دیگر خواند.

این خبر پس از موج گسترده اخراج در بخش فناوری منتشر می‌شود که پس از استخدام‌های سریع، اکنون نگران رکود است. متا پلتفرمز که شرکت مادر فیس بوک است، هفته گذشته اعلام کرد بیش از ۱۱ هزار موقعیت شغلی معادل ۱۳ درصد از کارکنانش را حذف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آمازون که در سیاتل مستقر است، کندی رشد فروش در فصل فروش تعطیلات را پیش بینی کرده است.  برایان اولساوسکی، مدیر مالی آمازون ماه گذشته به خبرنگاران گفت: این شرکت نشانه‌های محدود شدن بودجه خانوار برای خرید را مشاهده کرده و همچنان درگیر تورم  و هزینه‌های بالای انرژی است. آمازون اعلام کرده است استخدام کارکنان اداری را به مدت چند ماه متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال، واحد دستگاه‌های آمازون طی سال‌های اخیر بیش از پنج میلیارد دلار ضرر عملیاتی داشته است. این شرکت در حال بررسی قابلیت‌های جدید برای الکساست در حالی که بعضی از مشتریان از این دستیار صوتی تنها برای معدودی از وظایف استفاده می‌کنند.

با در نظر گرفتن کارکنان انبارها و حمل و نقل که شمار کارمندان آمازون را تا ۳۰ سپتامبر به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رساندند، تعدیل برنامه‌ریزی شده شامل کمتر از یک درصد از کارکنان بخش خرده فروشی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام آمازون امسال بیش از ۴۰ درصد ریزش کرده است و تا بعدازظهر دوشنبه، با ۱.۱ درصد کاهش، ۹۹ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.