تحریم‌های جدید علیه ایران دلار را بالا کشید +نرخ جدید

اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران دوباره قیمت دلار را صعودی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت دلار روز گذشته تحت تاثیر خبرهای سیاسی مبنی بر وضع تحریم‌های تازه علیه ایران صعودی شده بود. امروز هم بازار ارز شاهد یکه‌تازی دلار است و تا کنون با رشد اسکناس آمریکایی روبرو بوده است.

به نقل از تجارت نیوز، قیمت بازگشایی دلار در ابتدای معاملات امروز ۳۵ هزار و ۸۵۰ تومان بود. نرخ این ارز در ادامه با افت و خیزهایی مواجه شد و به قیمت ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان هم رسید؛ با این حال اما به تدریج مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت و وارد کانال ۳۶ هزار تومانی شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت دلار شرایطی نوسانی داشته است. اسکناس آمریکایی هم‌اکنون در حال پیشروی در کانال ۳۶ هزار تومانی است و عدد ۳۶ هزار و ۱۵۰ تومان را هم دیده است.

در بازارهای همسایه نیز دلار مجددا افزایشی شده است. قیمت دلار در هرات بالاخره وارد کانال ۳۵ هزار تومانی شد اما اکنون در همین مرز نوسان می‌کند؛ در سلیمانیه نیز دلار در حال پیشروی در سطح ۳۵ هزار تومانی است.

طی روزهای اخیر بازارساز تلاش کرده است نرخ دلار را کنترل کرده و به کانال‌های پایین‌تر بازگرداند. علی صالح‌آبادی رییس بانک مرکزی هم در همین راستا گفته است: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روزهای آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند و دیگر نگرانی از این جهت نداشته باشند. او افزوده است: خریداران در سررسید‌هایی مشخص می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند.

صالح‌آبادی همچنین اظهار کرده است بر اساس گزارش ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی در سال جاری به ‌دلیل اینکه ارز ترجیحی حذف شده است و دیگر این نوع را ارز وجود خارجی ندارد، حجم عرضه‌های بانک مرکزی در بازار بیشتر شده و از سوی دیگر تقاضای ارز کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.