وقتی توهین می‌کنید چرا انتظار دارید مولوی عبدالحمید سکوت کند؟

وقتی عده‌ای بدون رعایت اصول ادب، عدالت و بی‌طرفی هر سخن توهین‌آمیز و تخریب‌گرایانه‌ا‌‌ی بر زبان و قلم می‌آورند، چگونه انتظار دارند عالی‌ترین شخصیت مذهبی اهل سنت در میان مردم بلوچ، حمایت، اعتراض و تظلم‌خواهی نسبت به مردمش را به سکوت واگذار کند؟

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه هم‌میهن در گزارشی سفر نماینده رهبری به سیستان‌وبلوچستان را بررسی کرده و از تضاد اظهارات و رفتار مسئولان حکومتی در مواجهه با مولوی عبدالحمید نوشته است.

به گزارش هم میهن، اگر چه که حضور دلجویانه و حامل پیام صلح هیئت اعزامی رهبری به این استان گامی بسیار مثبت است، اما تضاد میان واکنش‌ هیئت نمایندگان رهبری و برخی از مسئولان و رسانه‌ها در این ماجرا قابل تامل است. وقتی مقام رهبری به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری و مدیریت کشور هنوز در برابر حوادث زاهدان و اظهارات انتقادی مهم‌ترین مقام مذهبی اهل سنت این منطقه موضع‌گیری نکرده‌اند، مواضع تند و حاوی اتهامات خطرناک رسانه‌های خاص، نمایندگان مجلس و… به عبدالحمید می‌تواند نوعی کوبیدن بر طبل تفرقه‌ و پاشیدن نمک بر زخم مردم در محرومیت نگهداشته شده استان سیستان و بلوچستان تلقی شود.

این مطالب را هم ببینید:

در ادامه این گزارش آمده است: جمله معروف «ادب مرد به از دولت اوست» در عالم سیاست نیز می‌تواند پرکاربرد باشد. افراد و رسانه‌هایی که در واکنش به تظلم‌خواهی و اعتراضات بخشی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان، به خود حق هرگونه اظهارنظر عجولانه و مخرب را می‌دهند، بهتر است یاد بگیرند که در چنین مواقعی به حمایت از مردم حادثه‌دیده برخاسته و مایه دلگرمی آنان شوند. مسیری که قدم زدن در آن می‌تواند راه نفوذ بیگانگان را مسدود کند. نکته دیگر آنکه وقتی عده‌ای بدون رعایت اصول ادب، عدالت و بی‌طرفی که خصائلی مهم برای رسانه‌ و نمایندگان مجلس هستند هر سخن توهین‌آمیز و تخریب‌گرایانه‌ا‌‌ی بر زبان و قلم می‌آورند، چگونه انتظار دارند عالی‌ترین شخصیت مذهبی اهل سنت در میان مردم بلوچ، حمایت، اعتراض و تظلم‌خواهی نسبت به مردمش را به سکوت واگذار کند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.