اخبار مهم برای بورس امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز گذشته به میزان ۲ هزار و ۲۵۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع یک میلیون ۴۱۰ هزار و ۴۲۳ واحد ایستاد.

به نقل از تجارت نیوز، از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز به موازات نماگر اصلی شاهد جدال برابر عرضه و تقاضا بود. شاخص یاد شده در نهایت با رشد ۹۵۳ واحدی به محدوده ۳۹۹ هزار و ۷۶۹ واحد رسید.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده‌ است. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۶ عضو ناظر این سازمان بوده است که از سال گذشته روند عضویت دائم در این سازمان را آغاز کرده است. عضویت رسمی در سازمان یاد شده موجب افزایش همکاری در زمینه‌های یاد شده از جمله حوزه اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: قرارداد تولید ۲۵۰۰ اتوبوس برای تولید در ۱۸ ماه با وزارت کشور بسته شده که امروز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده تحویل شده است.

قرارداد مذکور پتانسیل افزایش سود آوری شرکت خودرو دیزل با نماد خدیزل را با خود به همراه خواهد داشت و می‌تواند تاثیر مثبتی در معاملات این نماد گروه خودرویی داشته باشد.

سند همکاری‌های اقتصادی  ایران و ونزوئلا در حوزه انرژی، پتروشیمی، صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، علوم، فناوری با حضور وزیر دفاع و رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا، معاون رئیس‌جمهور و سه وزیر انرژی، حمل‌ونقل و کشاورزی ونزوئلا به امضا رسید.

افزایش همکاری‌ها در بخش‌های یاد شده می‌تواند تاثیر افزایشی بر فروش شرکت‌های هر صنعت بگذارد. ناگفته نماند لازمه تاثیر این اقدامات تک‌نرخی شدن دلار و حرکت دلار سامانه نیما به سمت کاهش گپ تا نرخ دلار آزاد است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.