آلمان مذاکرات پنهانی با ایران را تکذیب کرد

کشور آلمان ادعای مذاکرات پنهانی با ایران برای واردات انرژی را تکذیب کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در پی ادعای موریتز کریِمر، اقتصاددان ارشد بانک نیمه‌دولتی LBBW این کشور مبنی بر مذاکرات پنهانی دولت آلمان با ایران برای واردات انرژی، به اورشلیم پست گفت که «واقعیت این است هیچ مذاکرات یا برنامه‌ای برای خریداری نفت یا گاز از ایران در کار نیست.»

به نقل از ایسنا، طبق گفته این سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، خبر چنین مذاکراتی «تماما بی‌اساس» است.

علاوه بر این، برِند واگنر که سخنگوی بانک یاد شده است، در این باره به اورشلیم پست گفت، «ما با توضیحات وزارت امور خارجه در این باره موافقیم.»

واگنر ادامه داد: اظهاراتی که از آقای کریمر مطرح شده است، صرفا یک گمانه‌زنی درباره وضعیت بازار بوده و از این گذشته، مربوط به شش ماه پیش است.

اظهارات کریمر از وبگاه این بانک حذف شده است. اورشلیم پست با پافشاری از واگنر پرسید که چرا اظهارات کریمر از وبگاه این بانک حذف شده است. او پاسخی به این پرسش نداد.

بیشتر بخوانید:

اما سخنگوی این بانک آلمانی بیان کرد: اقتصاددان ارشد ما هیچ گونه ارتباطی با دولت آلمان ندارد. برای ما عجیب است که از او مطلبی به عنوان منبعی برای چنین مذاکراتی نقل قول شود.

تکذیب این ادعا از سوی وزارت امور خارجه آلمان در پی این مطرح می‌شود که روزنامه اورشلیم پست، روز گذشته گزارش داد: اقتصاددان اصلی بانک نیمه‌دولتی LBBW آلمان در ایالت بادن وورتمبرگ این کشور گفت که دولت آلمان برای خرید نفت ایران با آن مذاکرات مخفیانه دارد.

موریتز کریمر، اقتصاددان اصلی این بانک درباره برنامه‌های آلمان برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی با وجود تلاش آن برای مستقل شدن از منابع گازی روسیه، گفت: مذاکرات متمرکزی در پشت پرده با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای پوشش دادن نیاز آلمان به نفت و گاز انجام می‌شود.

ادعای مذاکرات مخفیانه دولت آلمان با ایران برای خریداری انرژی در بحبوحه اظهارات مداخله‌جویانه اخیر مقامات دولت آلمان علیه ایران و حمایت آن‌ها از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران مطرح شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.