ماجرای سخنرانی جنجالی پویان حسین‌پور درباره جنس اعتراضات دهه‌هشتادی‌ها چه بود؟ +ویدئو

انتشار ویدئویی از پویان حسین‌پور، معاون سابق سازمان سراج، درباره شجاعت دهه‌هشتادی‌ها و تزلزل برخی مأموران در ناآرامی‌های اخیر کشور سر و صدای زیادی به پا کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، بخش‌هایی از صحبت‌های سید پویان حسین‌پور معاون سابق سازمان سراج در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته و واکنش‌هایی را در پی داشته است.

حسین‌پور در بخشی از سخنان خود درباره شجاعت دهه‌هشتادی‌ها می‌گوید: این نسل، نسل نترسی است. نمی‌ترسد که با او درگیر شوید و بزنیدش. مقاومت می‌کند. قبلاً (در ناآرامی‌های مشابه قبلی) وقتی حمله می‌کردیم، می‌رفتند ولی این‌ها یک ساعت می‌ایستند و نمی‌روند.

او درباره علت مقاومت دهه‌هشتادی‌ها گفت: چون این نسل تا حالا هزینه‌ای نداده. در هیچ درگیری‌ای نبوده. ۸۸ و ۹۶ و ۹۸ را ندیده. تا به حال کتک نخورده. یگان ویژه و بسیجی بالاسرش نرسیده که بزندش. دستگیر نشده. پرونده برایش تشکیل نشده. سوءسابقه برایش نشده. اشتغال و تحصیل و بقیه مسائلش با مشکل مواجه نشده. این نسل تا حالا شکست نخورده و امید به پیروزی دارد.

حسین‌پور درباره تفاوت مقوله رهبری در اعتراضات دهه هشتادی‌ها هم گفت: این نسل راهبری و رهبری‌اش هم با نسل‌های قبلی فرق می‌کند. مثلاً در فتنه‌های قبلی میرحسین موسوی و مسعود رجوی لیدر بودند. ولی الان لیدری نمی‌بینید. برای این نسل سلبریتی‌ها این نقش را ایفا می‌کنند؛ مثلاً ورزشکارها، بازیگرها، هنرمندها. آن‌ها می‌توانند این نسل را با خود همراه کنند.

این مطالب را هم ببینید:

او همچنین درباره حمله به مأموران از داخل خانه‌های مردم گفت: وارد بعضی کوچه‌ها که می‌شوید اگر کوچه‌ای ۳۰ خانه داشته باشد، از هر ۳۰ خانه به شما سنگ می‌زنند. اگر ساختمانی ۴ طبقه داشته باشد، از هر ۴ طبقه به شما سنگ می‌زنند. از بعضی ساختمان‌ها روی سر مأموران گلدان و اتو و بشکه و نیمکت و صندلی پرت کردند.

حسین‌پور درباره تزلزل برخی مأموران در اعتراضات اخیر می‌گوید: بعضی از ما در این ایام حس کردیم کار یک مقدار پیچیده‌تر و سخت‌تر شده و نکند اوضاع به هم بریزد و جور دیگری پیش رود. خیلی‌ها از من می‌پرسند که این‌ها را برای دلخوشی ما می‌گویی یا واقعاً خبر خاصی نیست و قضیه تحت کنترل است؟ می‌بینم تزلزل بعضا ایجاد می‌شود. این نیروی خودی که به نصرت امام زمان و نصرت الهی معتقد است هم دچار بحران و چالش می‌شود.

به نقل از روزیاتو، این ویدئو مربوط به سخنرانی حسین‌پور در ۵ آبان امسال در رویداد فرهنگی «با این ستاره‌ها» است که هر هفته در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار می‌شود. انتشار این ویدئو بازتاب زیادی در فضای مجازی داشته و برخی کاربران صحبت‌های او را اذعان به کسب پیروزی‌هایی از سوی معترضان دانسته‌اند.

سید پویان حسین‌پور در واکنش به این کاربران با هشتگ «انقلاب کودن‌ها» در توییتر نوشت: از این‌که اینقدر نادانید که یک سخنرانی ۵۰دقیقه‌ای را تقطیع می‌کنید و قطعات ۳۰ثانیه‌ای و ۹۰ثانیه‌ای استخراج می‌کنید و بعد توهم پیروزی بر می‌دارید بگذریم، ولی اگر کمی زحمت بیشتر می‌کشیدید، می‌فهمیدید که من ۷، ۸ ماهی هست که از سراج استعفا دادم و همین‌جا هم اعلام کردم.

پویان حسین پور دهه هشتادی ها

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.