ادعای جدید مکرون علیه ایران

امانوئل مکرون با ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و رویکرد آن در روابط دوجانبه با این کشور، از ایران خواست «به آرامش و روحیه همکاری» بازگردد.

به گزارش تازه‌نیوز، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه امروز مدعی شد که ایران بیش از پیش با بازداشت شهروندان فرانسوی در قبال این کشور خصومت به خرج می‌دهد.

به نقل از ایسنا، رویترز گزارش داد، مکرون در  پایان نشست سران جی  ۲۰ در جمع خبرنگاران مدعی شد: من با گروگان‌گیری غیرقابل قبول از سوی ایران، شاهد خصومت بیشتری نسبت به خودمان هستم.

او با اشاره به حمله اخیر سپاه پاسداران به مقر احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق، آن را «اقداماتی به شدت متجاوزانه در روزهای اخیر در خاک عراق» تلقی کرده و گفت که شاهد «خصومت منطقه‌ای» از سوی ایران است.

رییس جمهور فرانسه گفت: من از ایران می‌خواهم به آرامش و روحیه همکاری بازگردد. از آن می‌خواهم به ثبات منطقه‌‎ای و شهروندان فرانسوی احترام بگذارد.

این مطالب را هم ببینید:

ادعای مکرون علیه نقش ایران در منطقه در پی این مطرح می‌شود که سپاه پاسداران اخیرا به مقرهای احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق به صورت موشکی و پهپادی حمله کرد و در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مواضع این گروهک‌ها هدف قرار گرفت.

این چندمین مرحله از حمله علیه مواضع این گروهک‌های تروریستی در شمال عراق است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در این باره گفته است: اقدام نظامی ایران علیه گروه‌های تروریست مسلح تجزیه‌طلبی که از خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران و نقض امنیت مرزی ایران و سلب امنیت شهروندان ایرانی استفاده و اقدام می‌کنند، اقدامی کاملا قانونی است. دولت عراق  بر اساس قواعد بین‌المللی و مناسبات دو کشور همسایه برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی مسئولیت دارد و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.اقدام ایران برای حمایت از امنیت خود و امنیت شهروندانش مشروع،‌ قانونی و مبتنی بر قوانین بین‌المللی است. ایران بارها تاکید کرده است که نسبت به امنیت سرزمینی خود و فعالیت گروه‌های تجزیه‌طلب در این منطقه سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.