خرید بازیکن جدید در نقل و انتقالات باشگاه استقلال

خرید بازیکن جدید در نقل و انتقالات! این هدف بزرگ ساپینتو در نیم فصل است که برای مدیران باشگاه استقلال چالش بزرگی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرمربی استقلال انتظار دارد در نقل و انتقالات نیم‌فصل که از ۱۷ دی ماه آغاز می‌شود، مدیران باشگاه براساس لیست ورودی او عمل کرده و بازیکنان مورد نظرش را به خدمت بگیرند.

به نقل از ایران ورزشی، این هدف اما مانع بزرگی را در برابر خود می‌بیند و هیچ تضمینی وجود ندارد که باشگاه استقلال قادر به تأمین نیاز سرمربی خود باشد.

گرچه زمان نسبتاً مطلوبی تا شروع نقل و انتقالات باقی مانده اما باشگاه استقلال ابتدا باید پنجره نقل و انتقالاتی خود را با پرداخت بدهی‌های خارجی باز کند.

تا امروز اما بدهکاری بزرگ به استراماچونی پرداخت نشده و درباره اینکه بدهی به هرویه میلیچ به حساب این بازیکن نشسته باشد، هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست. به تازگی نیز مدیران باشگاه استقلال فاش کردند که بدهی به محبی در حساب باشگاه سانتاکلارا قرار نگرفته و این باشگاه پرتغالی به باشگاه استقلال تأیید واریز شدن پول نداده است.

بدون شک حل این همه ماجرای مالی در باشگاه استقلال نیاز به زمان قابل توجهی دارد و از آن گذشته نیز باید بودجه کافی در دست مدیران استقلال باشد تا برای حل بحران‌های مالی آستین بالا بزنند.

درباره تأمین بودجه برای پرداخت بدهی‌های خارجی به جا مانده هیچ اقدام قابل توجهی نشده است. در روزهای اخیر تنها به موضوع اخذ وام ۲۰۰ میلیاردی اشاره شد که آن هم انگار درحد یک پیشنهاد بوده و قرار نیست مدیران باشگاه استقلال موضوع را پیگیری کنند.

این ناامیدی درحالی نگرانی‌های بزرگی را برای هواداران باشگاه استقلال به وجود آورده که ریکاردو ساپینتو در جریان سفر خود به زادگاهش چند بازیکن برزیلی و پرتغالی را مد نظر قرار داده تا باشگاه استقلال اقدامات لازم برای حضور آنها را انجام دهد.

درواقع ساپینتو انتظار دارد در روزهای آتی به سرعت این مشکل از میان برداشته شود تا او در زمان مقرر که برای جا به جایی بازیکن در نیم‌فصل مقرر شده، گزینه‌های مورد نظر خود را به خدمت بگیرد.

از سوی دیگر موضوع جذب منابع مالی برای جذب بازیکنان جدید نیز در میان است که سران باشگاه استقلال باید درباره آن چاره‌ای بیندیشند و علاوه بر تأمین بودجه لازم برای پرداخت به طلبکاران، مبلغی را هم برای جذب بازیکنان جدید در نظر بگیرند.

اینکه ساپینتو قصد دارد در نیم‌فصل یک مهاجم و یک هافبک خارجی را به لیست خود اضافه کند، درواقع تصمیمی است که او اتخاذ کرده اما با توجه به مشکلات پیش رو هیچ ضمانت اجرایی ندارد و بعید نیست که همین مسأله میان او و باشگاه استقلال چالش‌هایی را به وجود آورد.

البته باشگاه استقلال در تلاش است در روزهای آتی این مشکل را برطرف کند. فتح‌الله‌زاده که در میان انبوهی از بدهکاری‌های به جا مانده از زمان مدیران قبل گرفتار شده، این روزها در پی تأمین اعتبارات از طریق دوستان است. نشست اخیر او با مالکان یک شرکت هواپیمایی در همین راستا انجام شد و درعین حال گفته می‌شود که وزارت ورزش و جوانان نیز قول‌هایی به باشگاه استقلال داده تاپرداخت بدهی استراماچونی تسریع شود.به هرحال استقلال روزهای سرنوشت‌سازی را پیش رو دارد.

مسأله آماده‌سازی برای حضور مقتدرانه در نیم‌فصل دوم از یک سو و از طرف دیگر فقدان بودجه لازم و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به‌شدت آینده استقلال را تهدید می‌کند و اگر مدیران آبی می‌خواهند همچنان تیم‌شان در صدر جدول حضور داشته باشد و حتی از پس رقیب سنتی عبور کند، باید موانع مالی را از پیش رو بردارند تا در نیم‌فصل دوم تیمی به مراتب دست نیافتنی‌تر از امروز تشکیل شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.