وعده نتانیاهو به اوکراین/ ادعای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

رئیس جمهوری اوکراین از وعده بنیامین نتانیاهو برای اهدای سامانه پدافندی به کیف خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو به او گفته که اعطای سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل به اوکراین را در نظر خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو در پی پیروزی حزبش در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی از سوی رئیس این رژیم مامور تشکیل کابینه جدید شده است.

کاخ سفید ادعای زلنسکی در مورد انفجار لهستان را رد کرد

به نقل از تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد که هیچ چیزی وجود ندارد که ارزیابی لهستان درباره انفجار ناشی از فرود موشک اوکراینی را نقض کند.

زلنسکی گفته بود که مطمئن است موشک فرود آمده در لهستان متعلق به اوکراین نبوده و برای روسیه بوده است.

با این حال کاخ سفید مدعی شد که در نهایت روسیه مسئول بمباران علیه زیرساخت های غیرنظامی اوکراین است.

این مطالب را هم ببینید:

خبر دیگر اینکه فرمانده تروریست‌های مرکزی آمریکا اعلام کرد روسیه به دنبال تجاوز به تمام اراضی  اوکراین بود، اما در اهداف استراتژیک خود شکست خورد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم گفت اوکراین از چند روز پیش در معرض بارانی از موشک‌هایی قرار گرفته که تاسیسات انرژی آن را هدف قرار داده است.

وی افزود روسیه می‌تواند همین امروز جنگ اوکراین را پایان دهد، ولی با این کار مخالف است.

ادعای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ایران و کره شمالی به حمایت از روسیه در زمینه مهمات و تجهیزات  ادامه می‌دهند که این مسئله سبب طولانی شدن جنگ خواهد شد. این ادعا در حالی است که غربی‌ها و در راس آنها آمریکا از همان ابتدا جنگ به حمایت‌های گسترده تسلیحاتی و مالی از اوکراین ادامه داده و با توقف این جنگ هم مخالفت می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.