چهره اولین مومیایی باردار جهان بازسازی شد! +تصاویر

دانشمندان چهره اولین مومیایی باردار مصر باستان را بیش از ۲۰۰۰ سال پس از مرگ او با استفاده از تکنیک های دو بعدی و سه بعدی بازسازی کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، دانشمندان بر این باورند که مومیایی معروف به «بانوی اسرارآمیز» در هفته ۲۸ بارداری خود، بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی مرده است و گمان می‌رود که او اولین نمونه انسان مومیایی شده باشد که یک نوزاد متولدنشده را در خود جای داده است. اکنون کارشناسان از جمجمه و سایر اعضای بدن او استفاده کرده‌اند تا ببینند که او در زمان زنده بودن، در قرن اول قبل از میلاد، چه شکلی بوده است.

شانتل میلانی، انسان‌شناس پزشکی قانونی ایتالیایی و عضو پروژه مومیایی ورشو، می‌گوید: «استخوان‌ ها و به‌ویژه جمجمه، اطلاعات زیادی در مورد چهره یک فرد به ما می‌دهند. اگرچه نمی‌توان آن را یک پرتره دقیق در نظر گرفت، اما جمجمه مانند بسیاری از قسمت های آناتومیک منحصر به فرد است و مجموعه‌ای از اشکال و تناسبات را نشان می‌دهد که در چهره نهایی ظاهر می‌شود.»

چهره اولین مومیایی باردار جهان۱

این مومیایی در سال ۱۸۲۶ کشف و از مصر به ورشو در لهستان منتقل شد. جسد بانوی اسرارآمیز باید در پارچه پیچیده می‌شد و در مجموعه‌ای از طلسم‌ها قرار می‌گرفت تا او را در زندگی پس از مرگ ببینند. بر اساس پست پروژه مومیایی ورشو در فیس بوک، چیزی که به عنوان «مومیایی» شناخته می‌شود، مراقبت هایی است که برای حفظ یک فرد برای زندگی پس از مرگ انجام می‌شود.

شانتل میلانی می‌گوید: «صورتی که ساختار استخوان را می‌پوشاند از قوانین آناتومیک متفاوتی پیروی می‌کند، بنابراین می‌توان از روش‌های استاندارد برای بازسازی آن استفاده کرد. مهم ترین عنصر، بازسازی ضخامت بافت های نرم در نقاط متعددی از سطح استخوان های صورت است. برای این منظور، ما برای جمعیت‌های مختلف در سرتاسر جهان داده های آماری داریم.”

چهره اولین مومیایی باردار جهان۱

هیو موریسون، هنرمند پزشکی قانونی که یکی از متخصصان ساخت چهره مومیایی است می‌گوید: «بازسازی صورت عمدتا در پزشکی قانونی برای کمک به تعیین هویت یک جسد و در شرایطی استفاده می‌شود که روش‌های رایج شناسایی مانند اثر انگشت یا آنالیز DNA امکان پذیر نباشد. بازسازی چهره افراد از روی جمجمه آنها اغلب به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می‌شود تا مشخص شود.» او می‌گوید: «همچنین می‌توان از این روش در زمینه باستان شناسی و تاریخی استفاده کرد تا نشان دهیم که افراد تاریخی یا شخصیت های معروف گذشته چه ظاهری داشتند.»

چهره اولین مومیایی باردار جهان۱

منبع:روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.