خاتمی: تضعیف این نظام طبق نظر بزرگان حرام است/ از ۸۵میلیون، ۱۰۰هزار نفرش اغتشاش‌گر هستند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تقوا یعنی انقلاب اسلامی که ۳۰۰ هزار شهید داده است و هر روز هم می‌دهد. تضعیف این نظام طبق نظر بزرگان حرام است.

به گزارش تازه‌نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مولا علی(ع) جان عمل تقوا است و در محدوده خدا عمل کردن است‌. عمل مورد قبول عملی است که با تقوا باشد کمش هم مورد قبول است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: در خطبه قبلی از رحم خداوند گفتیم. منتها این رحم خداوند محدود است. زیرا آنجایی که جای مهر است مهربانترین و آنجا که جای خشم است خشمگین‌ترین است.

وی افزود: سخن این است که در تمام مضامین دین بگردید واژه‌ای را به جامعیت تقوا پیدا نمی‌کنید. تقوا واژه عام و شامل است و تمام عرصه زندگی را فرا می‌گیرد‌‌. زبانش خدایی است و زبانش را جزء عملش می‌داند. فکر می‌کند و حرف می‌زند. فرد با تقوا با آیین نامه خدایی عمل می‌کند نه آئین نامه که بی‌تقوایان از آن سوی مرزها دستور می‌دهند.

خاتمی تاکید کرد: تقوا در عرصه‌های اجتماعی یعنی این خانواده‌های با تقوا دست همدیگر را می‌گیرند، در گرانی‌های کزایی دست همدیگر را می‌گیرند .برادران وخواهران دست همدیگر را می‌گیرند. تقوا در عرصه سیاسی داریم، تقوا یعنی انقلاب اسلامی که ۳۰۰ هزار شهید داده است و هر روز هم می‌دهد. تضعیف این نظام طبق نظر بزرگان حرام است.

وی خاطر نشان کرد: بی‌تقوا یعنی این‌که یک نظام رو سفید را نظام مفسد معرفی کنند.

به نقل از ایلنا، خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: تجلیل و تکریم از تمام شهیدان به ویژه شهیدان مدافع حرم، دفاع مقدس و امنیت داریم به ویژه شهدایی که این چند روز اخیر در ایذه، اصفهان و شیراز شهید شدند. به این شهیدان می‌گویم نباختید، بردید آن هم چه بردی، این‌ها برنده این میدان هستند. به خانواده محترم‌شان ضمن عرض تسلیت و تبریک می‌گویم سرتان را بالا بگیرید. به جنایتکاران می‌گویم با این کارهای‌تان گور خودتان را نزدیک کردید. مانند شاه که با هر جنایتی گور خودش را نزدیک کرد.

وی افزود: در نظر ما معترض غیر اغتشاش‌گر است. دین ما می‌گوید اعتراض آزاد است اما اعتراض غیر اغتشاش است. اغتشاش یعنی قرآن سوزی، یعنی طلبه را با شکنجه کشتن. یعنی اهانت به عمامه‌ای که نماد دین است. یعنی به آتش کشیدن آمبولانس . اعتراض مجاز است اما اغتشاش برای یک لحظه هم مجاز نیست. کعبه آمال شما آمریکا و اروپا است در اعتراضات‌شان انجیل و تورات می‌سوزانند؟ این‌که کسانی اصرار دارند نام این اغتشاشات را اعتراض بگذارند مغلطه سیاسی است. در دل این اغتشاشات ترور زاییده شد، شما اغتشاش گران زمینه ترور را فراهم کردید.

خاتمی گفت: می‌گویند شما درباره اغتشاش نگویید این‌ها لج می‌کنند، غلط می‌کنند. این اغتشاش گران هدف براندازی را دنبال می‌‌کنند، تراکت می‌دهند پیش به سوی اعتصاب تا براندازی. تهدید کردند اگر مغازه خودتان را باز کنید آتش می‌زنند، آن‌هایی که توانستند باز کردند آن‌ها که از دیکتاتور این‌ها ترسیدند باز نکردند. اتفاقا مرگ بر دیکتاتور شایسته خود شماست.

وی افزود : البته براندازی از اول اسلام سابقه دارد. این واقعیت است. امروز تمام ایمان به جنگ با تمام کفر آمده است. آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه، انگلیس، سلطنت طلبان، گروه پست منافقین به جنگ با دین آمدند. اگر شما با دین کاری نداشتید چرا مسجد و قرآن را آتش زیدید؟ عمامه به شما چه کار داشت؟

وی افزود: نکته بعدی آسیب به نظام اسلامی است. انبیا حکومت دینی تشکیل می‌دهند اما نه حکومت بی قدرت. حکومت بی اقتدار نمی‌تواند زندگی مردم را تامین کند. اغتشاشگران اقتدار را مورد هدف قرار دادند. با تمام وقاحت نماد امنیت کشور را می‌کشند و اینجا از قوه قضائیه تشکر می‌کنیم که لیدر اغتشاش گران را محاکمه می‌کند. ما با ریختن خون کسی موافق نیستیم اما می‌گویم با اغتشاش گران با اشد مجازات برخورد شود.

خاتمی گفت: این اغتشاش گران سه عنوان دارند؛ یک، کسانی که قاتل هستند و می‌گوید بیرون بروم باز هم می‌کشم این اشد مجازات است. دو، کسانی که محارب هستند با سلاح مخل امنیت مردم شده اند. سه، کسانی که باقی هستند؛ کسانی هستند که علیه امنیت داخلی ، نشر اکاذیب می‌کنند و تشویش اذهان عمومی انجام می‌دهند طبق قانون به اعدام محکوم هستند و قوه قضاییه نسبت به این اعدامی‌ها قانون را رعایت کنند.

وی بیان کرد: نکته بعدی واژه تجزیه است که بسیار این حرف را غربی‌ها می‌زدند. واقعا این‌ غربی‌ها الکی خوش هستند. محال است ایران تجزیه شود تا آن‌ها بر گردند و سوار ایرانی شوند. ایرانی جماعت نفرت از بیگانه دارند. برادران آذری زبان نشان دادند ایران را دوست دارند. سیستان و بلوچستان هم هستند و خواهان اقدام قاطع در مقابل تجزیه طلبان‌اند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران عنوان کرد: هدف چهارم‌شان زیر سوال بردن امنیت است که گفتند ناامنی را به عمق کشور می‌برند. این‌ها می‌خواستتد امنیت کشور را زیر سوال ببرند. هدف دیگرشان ناامید کردن مردم است. خارجی‌ها که نگو و نپرس. ما خدا را داریم. کدام قدرت می‌دانست طوفانی در طبس خواهد امد؟ ما عناصر امید فراوان داریم.

خاتمی اظهار داشت: زمانی مردم زیر فشار بودند، خفقان بود که به پا خواستند اما امروز این اغتشاش گران از مردم نیستند. از ۸۵ میلیون صد هزار نفرش این اغتشاش گران هستند. امروز حتی کسانی که در کشور زمانی مسئولیت میانی داشتند، مسئولیت کلان داشتند نصحیت می‌کنند. بابا زمانی خودتان مسئولیت داشتید این کشور طبق قانون اساسی اداره شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.