شامپانزه‌ها هم دوست دارند خودنمایی کنند!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که شامپانزه‌ها با به نمایش گذاشتن اشیایی که به تازگی آن‌ها را پیدا کرده اند، دوست دارند خودنمایی کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، یک مطالعه دانشگاهی که به تازگی در کانادا انجام شده، نشان می‌دهد که شامپانزه‌ها بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد به انسان‌ها شباهت دارند و همانند انسان‌ها تمایل به خودنمایی و دیدن شدن از سوی دیگران دارند.
محققان فیلمی از یک شامپانزه بالغ وحشی در اوگاندا به نام فیونا گرفته اند که نشان می‌دهد مادرش را تشویق می‌کند تا به برگی که به تازگی از زمین پیدا کرده، نگاه کند.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، دانشمندان پس از بررسی‌های مختلف بر روی رفتار شامپانزه‌ها به این نتیجه رسیده اند که آن‌ها نیز برای جلب توجه دیگران دست به برخی رفتار‌های منحصر به فرد می‌زنند.
نتایج این پژوهش در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در کانادا منتشر شده است.
تیم تحقیقاتی شامل ۸۴ دانشمند با مطالعه و بررسی رفتاری دقیق شامپانزه‌ها در این پژوهش به دنبال رسیدن به انگیزه واقعی این گونه از میمون سان‌ها برای برخی رفتار‌های خاص هستند. گفته می‌شود نتایج این تحقیق به آن‌ها اجازه می‌دهد تا توضیحاتی را برای رفتار‌های دیگر این حیوانات از جمله به اشتراک گذاشتن غذا، نظافت یا انجام بازی‌های مختلف پیدا کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.